במרכז בריאות האישה של כללית בקרית שמונה נפתחה מרפאת הנקה לטובת יולדות קריית שמונה והסביבה. במסגרת המרפאה יינתן ייעוץ הנקה לאישה ההרה כהכנה להנקה, ליולדות לאחר הלידה, לאישה המניקה לקראת חזרתה לעבודה ולקראת גמילה מהנקה. הייעוץ יכול להינתן בשיתוף בן הזוג.
ייעוץ ההנקה יינתן על ידי מנהלת הסיעוד של המרכז, שירה קציר. שירה בוגרת לימודי סיעוד מהאוניברסיטה העברית בירושלים, בוגרת קורס על בסיסי ברפואה דחופה, בעלת תואר שני בסיעוד מאוניברסיטת בן גוריון ויועצת הנקה מורשית מטעם משרד הבריאות.
1 צפייה בגלריה
שירה קציר, מנהלת הסיעוד של המרכז, מדריכה אמא
שירה קציר, מנהלת הסיעוד של המרכז, מדריכה אמא
שירה קציר, מנהלת הסיעוד של המרכז, מדריכה אמא
(צילום: דוברות כללית מחוז צפון)
"הנקה היא הדרך העדיפה והמומלצת להזנת התינוק עד גיל 6 חודשים על ידי כל ארגוני הבריאות ורפואת הילדים הנשים והמשפחה. יחד עם זאת פחות מ 15% נשים מניקות באופן בלעדי עד גיל זה.
הצלחה בהנקה אינה האחריות הבלעדית של האם ויולדות רבות – גם אלו שהניקו בעבר - מתקשות בתהליך ההנקה וזקוקות לייעוץ. קידום ההנקה הוא באחריותה של החברה כולה וכאן הסיוע והתמיכה שלנו משתלבים . הנקה היא המשך ההיריון ונדרשת עבור הבריאות וההתפתחות הפיזית והנפשית של התינוק והאם. מתן מענה הדרכה וייעוץ לאם ולתינוק לאחר לידה מאפשר להם לדאוג ולשמור על הבריאות באופן הדדי" מסבירה שירה.
"אנחנו ממשיכים להרחיב את השירותים בהתאם לצרכים המשתנים של ציבור המטופלים שלנו, ולתת רפואה טובה ואיכותית. אנו פועלים כל העת להרחיב את השירותים במרפאה בדגש על שיפור משמעותי בזמינות השירות וקיצור התורים" בירכה ברוריה ריקון, מנהלת הסיעוד של כללית מחוז צפון.
זימון תור בטלפון 2700*