בשורה לתושבי נצרת, נוף הגליל והסביבה: במחלקה הנוירולוגית החדשה בבית החולים האנגלי בנצרת מטפלים מעתה גם בחולים שעברו שבץ מוחי.
2 צפייה בגלריה
ד"ר סלים חורי
ד"ר סלים חורי
ד"ר סלים חורי
(צילום: שרון צור)
"שבץ מוחי הוא אחד הגורמים העיקריים לתמותה באוכלוסייה", מסביר ד"ר סלים חורי, מנהל המחלקה הנוירולוגית בבית החולים האנגלי. "אנחנו המחלקה הנוירולוגית היחידה שעובדת באזור נצרת, וזו בהחלט בשורה משמעותית לאזור שכעת נוכל לטפל בחולים המגיעים אלינו עם תסמינים של שבץ מוחי ולא ניאלץ לשלוח אותם לבית חולים אחר. עד כה היינו עושים את האבחנה, אבל לצערנו לא יכולנו להציע את הטיפול המקסימלי".
2 צפייה בגלריה
ד"ר סלים חורי
ד"ר סלים חורי
ד"ר חורי. מגייס עוד נוירולוגים
(צילום: שרון צור)
חורי מסביר כי השעות הראשונות שאחרי האירוע המוחי הן קריטיות: "הטיפול הוא תרופה שניתנת דרך הווריד. באמצע שנות ה־90 הטיפול היה ניתן עד שלוש שעות מרגע הופעת התסמינים, ובהמשך החלון גדל לארבע-חמש שעות - כמובן לא לכל החולים; ומכאן החשיבות להגיע כמה שיותר מהר לקבל טיפול. בעזרת מכשירי הסי.טי המתקדמים שיש במחלקה, שנותנים הדמיה מתקדמת, ניתן לאבחן את האירוע ולראות מה אפשר להציל. המטרה היא לתת את הטיפול המיטבי בשעות הראשונות של השבץ המוחי.
"אמנם המחלקה החדשה נמצאת בתהליך הקמה אך היא כבר פועלת, ונכון לעכשיו יש מלבדי נוירולוג נוסף, ד"ר עאבד סאהר", מוסיף ד"ר חורי. "אנחנו רוצים כמובן לגייס עוד נוירולוגים וצוות אחיות ולהוסיף מיטות אשפוז. כדי לתת את הטיפול המיטבי צריך להכין תשתיות ומכשור רפואי ולהכשיר צוותים. המחלקה עדיין לא עובדת באופן שוטף, אבל יצא לנו כבר לתת טיפולים לאנשים בודדים שראינו שהולכים לקראת סגירת חלון הזמנים ולא היו מספיקים להגיע לבית חולים אחר".
לסיכום אומר ד"ר חורי, "זה מאוד מרגש. זו בהחלט קפיצת מדרגה ברמת השירות שאנחנו נותנים".