"מגיל צעיר רציתי להיות רופאת ילדים, היה לי ברור שאני אבחר להתמחות ברפואת ילדים, בגלל האותנטיות שהם", מספרת ד"ר שושנה ראט, רופאת ילדים במרפאת כללית יבניאל ומומחית ברפואת ילדים ואנדוקרינולוגיה. "אני מאוד נהנית ממערכת היחסים שמתפתחת עם הילדים, הם בדרך כלל מגיעים בחשש לבדיקה שיגרתית, אבל עם גישה נכונה, חיוך ודיבור בגובה העיניים אפשר להפיג את הפחדים, כך שבפעמים הבאות שהם מגיעים למרפאה הם כבר לא מפחדים. ילדים, מטבעם, מאוד רגישים לסביבה שלהם, אם אתה כועס או לחוץ אז הם מיד חשים בזה ואם רגועים ומשדרים ביטחון, אפילו עם המסכה על הפנים, הביקור אצל הרופא הופך להיות פשוט וקל, בלי פחד".
1 צפייה בגלריה
ד"ר שושנה ראט
ד"ר שושנה ראט
ד"ר שושנה ראט
(צילום: דוברות כללית)

ד"ר שושנה ראט עלתה לישראל מאוסטרליה לפני שלוש שנים. רופאת הילדים, כנראה מאוד אוהבת ילדים, כי יש לה שישה ילדים פרטיים משלה. "הילדים שלי תמיד אומרים לי שהמטופלים שלי זוכים לטיפול יותר טוב ממה שהם מקבלים", היא צוחקת. "כשאת רופאה, את מבלה הרבה שעות מחוץ לבית, אבל צריך לעשות את האיזון הזה. חלק מהסיבה שהחלטנו לעלות לארץ היא בשביל להרגיש את תחושת האחדות, את סופי השבוע שמקודשים למשפחה וגם החגים. באוסטרליה לא הבינו למה אני צריכה כל כך הרבה ימי חופש בחגים, או למה אני מחפשת פתאום פירות יבשים. כאן, בישראל, מרגישים את הביחד, את הקהילה".
ולמה בחרת להתמחות באנדוקרינולוגיה?
זה תחום טיפול שיש לי את האפשרות לתת מענה ולפתור את הבעיה. חוסר או יתר בהורמון משפיע מאוד על ההתפתחות של הילדים ובאמצעות מינון נכון אפשר לעזור לילדים במהירות. יש סיפוק מאוד גדול בעבודה, כי אני רואה את התוצאות במהירות.
בתקופת הקורונה, את רואה ירידה בפניות לקבלת אבחונים וטיפולים אנדוקרינולוגים, או בכלל חשש להגיע לבדיקה שגרתית במרפאת הילדים?
אין ספק שהקורונה היא מחלה מסוכנת, אבל אסור לשים את כל הבריאות שלנו בצד ולהתמקד רק בזה. צריך להקפיד על מסכות וריחוק ולהגיע לבדיקה באופן בטוח, אבל לזכור שהקורונה בילדים היא לא מחלה מסוכנת, מה שכן עלול להיות מסוכן הוא הזנחה כללית של הבריאות. אם יש סוכרת, או אסתמה או מעקבים בטיפולי באנדוקרינולוגיה, חשוב מאוד להקפיד עליהם ולשמור על הרציפות הטיפולית והקשר התדיר עם הרופא, במיוחד כשמדובר בבריאות של הילדים שלנו.