הרצאה מרתקת במיוחד, כחלק מסדרת ההרצאות הפתוחות גם לציבור הרחב, ומתקיימות במכללה הטכנולוגית נוף הגליל, התקיימה במרכז הכנסים במכללה בהשתתפות סטודנטיות וסטודנטים וכן מרצים ורכזי מגמה. ייחודה של הרצאה זו היה בדיאלוג בסגנון ראיון שהתקיים באופן קולח בין מנכ"לית המכללה לבין המרצה.
1 צפייה בגלריה
 סטודנטיות ומנכ"לית המכללה עם מארי
 סטודנטיות ומנכ"לית המכללה עם מארי
סטודנטיות ומנכ"לית המכללה עם מארי
(צילום: דוברות המכללה)
מרב ששון אמויאל, מנכ"לית המכללה, הציגה את האורחת, מארי ליבס ואמרה, "מארי ליבס מנכ"לית ובעלים של חברת "חשמל מארי הנדסה", מהנדסת חשמל בוגרת הטכניון, זוכת פרס התעשייה 2021, שימשה בעבר כיו"ר הועדה לחברה הערבית בהתאחדות התעשיינים, נשואה לאוסאמה ליביס, אם לרינאא, סימעאן וחנין. רינאא הינה סטודנטית שלנו במגמת הנדסת חשמל, גדלה והתחנכה בעיר נצרת, תושבת העיר נוף הגליל כיום. חברת הנהלה התאחדות התעשיינים מרחב הצפון, חברת הנהלה פורום יצרני לוחות חשמל, חברת הנהלה עמותת מסאר לחינוך ותרבות. אישה פורצת דרך."
מארי שיתפה את הסטודנטיות והסטודנטים בדרך הארוכה שעשתה עד שהגיעה לפסגת שאיפותיה. על ההתלבטות וההתחבטות לצד האומץ וההעזה להקים חברה, מפעל מצליח. דגש מיוחד הציבה מארי בקדמת השיח והוא פוטנציאל הנשים להתפתח ולצמוח בתעשייה.
בין המשתתפים בכנס היו שי גולדנברג מקרן רש"י ובוגר המכללה וכן, רינת בטיטו מזוז, מנהלת תוכנית "היישוב במרכז" של רש"י, שסיכמה את התרשמותה בתום הכנס: "היה מרתק לפגוש אישה שעוסקת בתחום ההנדסה, עדיין לצערי לא "נפרצה" לחלוטין תקרת הזכוכית, מארי הציגה לסטודנטים והסטודנטיות את המורכבות הרבה שיש בלימודי הנדסה אבל בעיקר שמה דגש על חשיבות ההשקעה, ההתמדה ושהאמונה העצמית היא זו שמובילה לתוצאות ולהצלחות".
מנכ"לית המכללה אשר אחד משלושת אבני היסוד בחזונה הוא טיפוח המצוינות בקרב נשים, סטודנטיות הודתה למארי על השיחה המרתקת וסיכמה: "פגשנו היום באישה בעלת חזון אשר הציבה לה מטרות ויעדים בחיים והחליטה להגשימם ברמה הגבוהה ביותר של מימוש עצמי, מארי היא מופת לכך שאם רק רוצים, הכל אפשרי".