ביטוח חיים מסוג ריסק הוא מוצר קלאסי של חברות הביטוח, כאשר בשנים האחרונות התגברה התחרות בו בין חברות הביטוח השונות בשל כניסה של חברות ביטוח חדשות המציעות ביטוח חיים לשוק, וכן מתוצאה מרפורמות שביצעה המפקחת על הביטוח. הרפורמות הללו הפכו את מוצרי הביטוח להיות אחידים וברורים יותר ועל כן הגבירו את התחרות בהם.
1 צפייה בגלריה
Trusty
Trusty
Trusty
(צילום: canva)
ביטוח חיים- במה בעצם מדובר?
לכאורה, ביטוח חיים הוא מוצר פשוט מאוד להבנה. הביטוח מעניק פיצוי כספי במקרה של מוות, בפועל זה לא תמיד כך, בעיקר בשל קיום הרחבות שונות לביטוח החיים אשר מרחיבות את הכיסויים למקרים נוספים, כמו כן, קימות כיום שיטות תמחור שונות שחשוב מאוד להכיר אותן וכן יש מוצרים תחליפיים אשר יתכן ומצויים ברשותו של כל אדם והם כוללים סוג מסוים של ביטוח ריסק. על כן, חשוב מאוד לבחון בצורה הטובה והמעמיקה ביותר את הביטוחים הקיימים כיום בתחום ביטוח חיים ולרכוש את הביטוח המתאים לכם ביותר מבחינת כל הפרמטרים העומדים על הפרק, לרבות מחיר הביטוח.
כיצד בוחרים ביטוח חיים?
בכדי לבחור את הביטוח המתאים לכם ביותר, עליכם לשים דגש על מספר פרמטרים: ראשית כל, מה שבא בחשבון כאשר צריך לקבוע את הסכום של הביטוח הוא מי נתמך בכם מבחינה כלכלית, יכולת ההשתכרות של המשפחה הקרובה שלכם והרצון שלכם לשמר את רמת החיים שלהם כמה שניתן. כמו כן, לא כל אדם צריך ביטוח חיים. כך לדוגמא: רווק אשר איננו תומך בהוריו לא יצטרך ביטוח חיים כי אף אדם לא תלוי בו מבחינה כלכלית, אך רווק שתומך בהוריו או אדם בעל משפחה עם ילדים שהמשכורת שלו היא משמעותית מאוד, חייב לבחור בביטוח חיים על מנת להבטיח את רמת החיים הטובה של יקיריו גם לאחר מותו.
אם יש לכם משכנתא בוודאי יש לכם ביטוח חיים שכן, הבנק איננו נותן הלוואת משכנתא אלא אם כן אתם מבטחים את עצמם בביטוח חיים למקרה של מוות. מדובר על ביטוח הקרוי גם: ביטוח משכנתא. הביטוח המדובר הוא ביטוח חיים שבו סכום הפיצוי יורד עם שנים ומתאים את עצמו לסכום המשכנתא. עצם הקיום של ביטוח חיים צמוד להלוואת משכנתא מבטיח את הורשת הנכס שהוא נטול הלוואה או שיעבוד וכך מגדיל את שווי הנכסים מחד ומאידך, יורד נטל תשלומי המשכנתא כך שהצורך בביטוח ריסק נוסף יורד.
אם אין לכם משכנתא ולכן גם אין לכם ביטוח חיים, אך אתם עדיין מעוניינים לבחור בביטוח חיים, עליכם לבדוק מה כל חברה מציעה לכם מבחינת הכיסוי וכן, חשוב מאוד שתבחרו בחברה אמינה אשר ידוע כי תביעתה לאחר מוות מתנהלת בקלות וכי היא מעניקה את הסכום הכספי של הפוליסה במקרים הרלוונטיים בצורה נוחה ומהירה.
כיצד משווים מחירי ביטוח חיים?
מכיוון שכיום יש לא מעט חברות המציעות ביטוח חיים, רבים שואלים את עצמם: איך להשוות ביטוח חיים? ובכן, ההשוואה צריכה להיות גם במחיר, גם באמינות של החברה, גם במוניטין של החברה וגם במה שהיא מציעה במסגרת פוליסות הביטוח השונות. כיום ניתן למצוא אתרים שונים המציעים ביצוע השוואות אותנטיות ואיכותיות בין חברות המציעות ביטוחי חיים וחשוב לבחור באתר שמציע את ההשוואה המדויקת ביותר.