במאמר הבא נסביר איך מומלץ לתחזק את הפרקט החדש שלכם ומה ההבדל בין תחזוקת פרקט למינציה ופרקט מעץ טבעי.

תחזוקה נכונה של פרקט עץ

בכל הקשור לפרקט מעץ טבעי, עליכם להימנע מלשטוף אותו במים מכיוון שהוא פשוט לא עמיד בפניהם. במים עלולים לחדור את שכבת העץ העליונה ופשוט לגרום להתנפחות ולנזק בלתי הפיך.
לכן האופציות העומדות בפניכם הן לא רבות ותצטרכו להסתפק בלטאטא אותו ולשאוב אותו באמצעות שואב בעדינות רבה ובאופן כזה שלא יגרום לשריטות. במקרה הקיצוני ביותר תוכלו לנקות אותו באמצעות סחבה יבשה בלבד.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: freepik)

הימנעו מחימום יתר של הבית, שכם הטמפרטורה הגבוהה יכולה לגרום נזק לשכבות העליונות של העץ.
אחר למספר שנים מומלץ לבצע טיפול תחזוקה תקופתי, לשמן את השכבה העליונה של העץ או למרוח עליה לכה. מעבר לעובדה שהלכה תהווה כשכבת הגנה לפרקט, היא גם תחזיר לו את הברק שאבד לו עם השנים.
במידה ויש לכם חיות מחמד בבית, הקפידו לגזוז להם את הציפורניים על מנת שלא ישרטו את הפרקט.

תחזוקה נכונה של פרקט למינציה

בניגוד לפרקט מעץ טבעי, פרקט למינציה אמנם עמיד יותר במים, אך זה ממש לא אומר שתם יכולים לרוץ עם דלי בבית ושפוך מים לכל עבר.
אז כן, גם את פרקט הלמינציה מומלץ מאד שלא להציף במים ולנקות אותו באמצעים יבשים כמה שיותר. תוכלו למשל לטאטא אותו או לשאוב אותו באמצעות שואב מיוחד שלא יגרום לשריטות על לוחות הפרקט.
בנוסף, תוכלו לנקות אותו באמצעות מטלית לחה, אך היזהרו כל העת משימוש בחומרי ניקיון חריפים כמו אקונומיקה למשל. ניתן לרכוש חומר ניקוי ייעודי עבור פרקטים, מדובר בחומר שניתן לרכוש בכל החנויות לתחזוקת הבית והוא לא עולה רבה.
במידה ואין לכם חומר כזה, תוכלו לשפוך ממש מעט חומר ניקוי על גבי המטלית ולנקות את הפרקט, אך יש לתת את הדגש על ייבוש מוחלט שלו.
בניגוד לפרקט מיץ טבעי, פרקט הלמינציה רגיש יותר לשריטות, כך שעליכם להימנע מגרירת חפצים כבדים על הפרקט.
בנוסף חשוב שתדעו שבניגוד לפרקט עת, שבו ניתן לשייף את השכבה העליונה הפגועה, כאן פשוט תצטרכו להחליף את הלוחות הפגועים.

קבלו את הוראות התחזוקה מהמתקין

כמו בכל מוצר אחר ממש, גם בשוק הפרקטים יש מגוון מוצרים במנעד רחב של איכותיות ורמות שחיקה. כמו שיש פרקט למינציה במחיר זול, יש גם פרקטים יוקרתיים מעץ טבעי.
לכן, לפני שאתם רצים לשפוך חומרי ניקוי על הפרקט, הציצו בהוראות התחזוקה שקיבלתם מהחברה שהתקינה לכם את הפרקט. במידה ואתם לא מוצאים את ההנחיות הללו, צרו קשר עם החברה, תגידו לה מה דגם הפרקט והיא כבר תנחה אתכם כיצד להתנהל איתו.