ספות מרופדות נוטות להתלכלך בקלות, במיוחד, כאשר הן ממוקמות בסלון של בית שהחיים בו הינם דינאמיים. בית שמסתובבים בו ילדים קטנים וחיות מחמד, כזה שהוא ממוקם בקומת קרקע עם גינה וחצר צמודה, בבית שמגיעים אליו מבקרים ואורחים רבים וכן הלאה. אבל לא רק בבתים כאלו, אלא גם בהם גרים אנשים סולידיים. לכלוך של ספות יכול להגיע מכפות רגליים של אנשים ובעלי חיים, מבוץ שנכנס בחורף, מכתמי מזון ומשקה, מנוזלי דם הניגרים מפצעים פתוחים ועוד. אם גם אצלכם התלכלכה הספה אזי כדאי לכם לבצע ניקוי ספות באמצעות חברה מקצועית.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: freepik)

מוניטין

נשאלת השאלה איך תבחרו חברה מקצועית בתחום אשר תבצע עבודה מושלמת ותותיר את הספות שלכם נקיות למשעי? התשובה היא על פי המלצות מחברים שהתנסו עימה, על פי המוניטין שלה, הוותק, הניסיון וגם על פי מידע שניתן לקרוא עליה באתר שלה ו/או באתרים המספקים מידע עדכני בתחום. ראשית, צריך לציין, כי ניקוי מקומי באמצעות תכשירי אינסטנט הקיימים בחנויות אינו יעיל, ולעיתים קרובות, גם ישאיר סימני לכלוך וכדומה. לכן, מומלץ לכם להזמין את החברה על פי הצורך וכדאי גם כדי לבצע ניקוי תקופתי תחזוקתי שנתי. כדאי להקפיד על כך כדי לשמור היטב על ניקיון הריפודים.

תהליך הניקוי

תהליך הניקוי לבדים הינו המורכב ביותר ונעשה במספר שלבים עוקבים תוך שימוש במכשור חשמלי מגוון. ראשית בשואב אבק המצליח לשאוב פירורי מזון, ולכלוך אחר המצוי בין הקפלים ובין המושבים. שאיבת יסודית מקלה מאוד על הניקוי הרטוב המגיע לאחריו. בשלב הבא מפעילים מכונה להזרקת מים נקיים שמהולים בהם חומרי ניקוי מיוחדים. הם נשאבים ממיכל המצוי בה, תוקפים את הלכלוך וממיסים אותו. לאחר מכן, שואבים את המים החוצה באמצעות אותה מכונה לתוך מיכל אחר המצוי בה. כבר בשלב הזה תוכלו לראות את ההבדל בין המים הנקיים לשחורים הנשאבים ותבחינו כי הניקוי אכן מתבצע. במידת הצורך, חוזרים על הפעולה במקומות בעייתיים שנשארו מלוכלכים. ובנוסף, מנסים לשפשף כתמים עקשניים בעזרת מברשות בעלות שערות רכות אשר אינן פוגעות בסיבי הבד.

הכנת המקום

לאחר סיום הניקוי יניחו העובדים את הכריות המרופדות לייבוש. בקיץ יהיה תהליך הייבוש קצר יותר ואילו בחורף תוכלו להיעזר במאווררים מיוחדים לצורך כך. עליכם להתכונן לקראת הניקוי ולהכין את החדר היטב. עליכם לדעת כי ניקוי כזה כרוך בשימוש במים רבים, ולכן, כדאי לסלק מהמקום את כל החפצים שעלולים להירטב ולהיפגע ממים. בנוסף, נדרש לצוות שטח פעולה גדול לפעילותו וכדאי שהחלל יהיה ריק עד כמה שניתן. בבתים בעלי גינות רצוי לבצע את הניקוי על רחבה חיצונית מרוצפת, וכך לא תהיינה כלל מגבלות עבודה. בימי קיץ ונטולי גשם הדבר כדאי מאוד.

ניקוי ספות עור

ניקוי ספות עור נחשב לפשוט וקל יותר מאחר ואין משתמשים כאן במיכון חשמלי ולא במים. העור הינו חומר קשיח ואינו מאפשר חדירת לכלוך לתוכו כך שהניקוי הוא בעיקר חיצוני. גם כאן מתחילים בשאיבת אבק. לאחר מכן, מנגבים את הכתמים במטליות מיוחדות הספוגות בחומרים מתאימים עד להסרתם. החומרים תוקפים את הלכלוך אך אינם פוגעים בעור. במקרים רבים, מורחים חומר מרכך עור היוצר שכבת הגנה דקה, ובנוסף, יוצר ברק. מנגבים אותו כרבע שעה לאחר המריחה. עליכם לבחור חברה בעלת מוניטין ומסורת המחזיקה תשתית מתאימה לפעילותה הכוללת צוותי עבודה מוכשרים ומיומנים ומכשור מתאים. כל צוות יגיע במועד המוסכם עימכם עם ניידת שירות מאובזרת. לאחר שהניקוי ייעשה לשביעות רצונכם תשלמו ברצון על השירות.