כך לדוגמא: אם יש לכם אתר של עסק שמציע פרחים למכירה, אתם בוודאי יודעים שיש לא מעט אתרים מתחרים של עסקים המציעים פרחים למכירה. כאשר גולש כלשהו מקליד מילת חיפוש כלשהי שתסייע לו למצוא פרחים לרכישה, המטרה היא שהאתר שלכם יופיע לאותו גולש בין תוצאות החיפוש הראשונות בגוגל. ככל שהאלגוריתם של גוגל ידרג את האתר שלכם גבוה יותר מאתרים אחרים, כך הסיכוי שהוא יופיע בין תוצאות החיפוש הראשונות של גוגל לפני אתרים שמתחרים לכם הוא גבוה יותר. כיצד האלגוריתם של גוגל מדרג אתר? אף אחד לא באמת יודע מהם הפרמטרים המדויקים, אבל מומחים לקידום אתרים עושים את כל הפעולות שניכר כי הן משפיעות על דירוג האתר הן מחוץ לאתר והן בתוך האתר. חשוב מאוד לדעת שעל אף שלא מעט בעלי אתרים אינן מייחסים חשיבות לזמן עליית האתר שלהם, הרי שיש לו חשיבות מכרעת בדירוג האתר על ידי האלגוריתם של גוגל.
1 צפייה בגלריה
WEBS מומחים בקידום אתרים
WEBS מומחים בקידום אתרים
WEBS מומחים בקידום אתרים
(צילום: CANVA)
מהירות אתר אחד המרכיבים שבהתאם אליו האלגוריתם של גוגל מדרג את האתרים השונים שמרכיבים את האינטרנט הוא מהירות הטעינה שלהם וזאת בהתאם להודעה רשמית שהוציאה החברה באפריל 2010. גם הגולשים עצמם נוטים כמובן לאבד סבלנות כאשר הם מגיעים לאתר אינטרנט שנטען בצורה איטית ולא פעם הם יעדיפו לוותר על גלישה באתר המדובר לטובת גלישה באתר מהיר יותר. לכן, חשוב מאוד לדעת כי למהירות טעינת האתר יש השפעה משמעותית מאוד על קידום האתר ועל הסיכוי שהוא ימלא את המטרה שלשמה הוא הוקם. חשוב מאוד שכל בעל אתר ישקיע בקיצור זמן הטעינה שלו. כדאי מאוד לדעת שלפעמים די בהשקעה של כמה שעות עבודה בכדי לשפר את מהירות האתר שלכם באופן ניכר וכך בעצם לתרום באופן משמעותי לקידום שלו. כיום ישנם כלים רבים, חלקם חינמיים וחלקם שנועדו לסייע לבעלי אתרים, בוני אתרים וכל אדם שעוסק בקידום אתרים ומודע לחשיבות של מהירות הטעינה לאבחון הגורמים שמאטים את העלייה של האתר ולתקן את מה שדורש שיפור. חשוב מאוד שתהיו מודעים לכלל הגורמים האלה ותשתמשו בהם בתבונה.
למה לגוגל חשוב מהירות טעינת האתר? אם אתם תוהים למה בעצם לגוגל כל כך חשובה מהירות טעינת האתר שלכם, כדאי מאוד שתדעו כי בהתאם למחקר רחב היקף שבוצע בשנת 2009 התגלה כי 50 אחוזים מהגולשים מצפים כי אתר בו הם רוצים לבקר יעלה תוך 2 שניות לכל היותר. נתון אחר מהמחקר המדובר מעיד כי 57 אחוזים מהגולשים ינטשו אתר אם הם ידרשו להמתין 3 שניות עד שהוא יופיע המחקר נערך על ידי אקאמאי שהיא אחת מחברות שירותי מחשוב הענן המובילות ביותר בעולם, התבצע בשנת 2009 כאמור ומאז הגולשים בוודאי לא הפכו להיות סבלניים יותר. בהתאם לכך, גוגל מייחסת חשיבות רבה לחוויית המשתמש ולתפיסתו של גוגל אתרים מהירים יוצרים גולשים מרוצים ועל כן, היא הוסיפה לאלגוריתם שלה בין היתר גם את הפרמטר של מהירות הטעינה.
האם השפעת מהירות הטעינה על דירוג האתר משמעותית? המיקום שלכם בגוגל בהתאם לחיפוש רלוונטי של גולש יהיה בהתאם לדירוג האתר שלכם על ידי האלגוריתם של גוגל. אחת הדרישות של האלגוריתם היא כאמור זמן טעינה מהיר ועל כן, חשוב מאוד לדעת שכל חברה לקידום אתרים כיום אשר מקדמת אתרים עוסקת בין היתר בשיפור זמן הטעינה של האתר, כאשר המטרה היא שהאתר יטען בצורה המהירה ביותר. נכון שיש לא מעט פרמטרים שמשפיעים על דירוג האתר ועל המיקום שלו בהתאם לכך, אך בהחלט כדאי להשקיע גם בזמן הטעינה של האתר.
כיצד גוגל תמדוד את מהירות טעינת האתר שלכם? לשאלה זאת גוגל לא מספקת תשובה ברורה אולם, אחד האמצעים שבהם היא משתמשת סביר להניח הם גוגל כרום שמהווה את הדפדפן של החברה, סרגל הכלים של גוגל וככל הנראה גם זמן התגובה של האתר שלכם לתוכנה שסורקת את האינטרנט וזאת בכדי להעריך את האתרים השונים. אם אתם תוהים כיצד להאיץ את טעינת האתר שלכם, ישנם כאמור לא מעט כלים חינמיים שהמטרה שלהם היא לסייע לבעלי אתרים למדוד את הביצוע של האתר שלהם, לקבל משוב לגבי הפרמטרים שטעונים שיפור בכל הנוגע לזמן טעינת האתר שלכם. כדאי מאוד להכיר את הכלים הללו. יחד עם זאת, אם אינכם מכירים את הכלים הללו ואם אתם מבינים שזמן טעינת האתר שלכם דורש שיפור, זה זמן שלכם לפנות לחברת קידום אתרים שתסייע לכם בין היתר לשפר את זמן טעינת האתר שלכם.
כיצד בוחרים חברה לקידום אתרים? בכדי שהמיקום של האתר שלכם בגוגל יהיה טוב, עליכם כאמור לעשות מגוון פעולות שונות הן בתוך האתר והן מחוץ לאתר. אחת מהפעולות היא כמובן לשפר את זמן מהירות הטעינה שלכם. לכן, חשוב מאוד שתבחרו חברה לקידום אתרים מקצועית, מנוסה ובעלת מוניטין בתחום. כדאי מאוד שתבדקו מיהם הלקוחות של החברה והאם האתר שלהם במיקום טוב בשל הפעולות שהחברה ביצעה בכדי לקדם את האתר שלהם. כמו כן, כדאי מאוד שתבדקו האם מדובר על חברה שיש לה ותק בתחום וניסיון וזאת בכדי להבין שמדובר על חברה שניתן לסמוך עליה שהיא יודעת מה עושים על מנת לקדם אתר מכל היבט אפשרי.