לכאורה זו נראית מנה מאוד פשוטה. רק לזרוק ביצים, אחת אחרי השנייה למחבת, להוסיף מלח ולקשקש עם מזלג. אז זהו שלא. אז איך עושים ביצה מקושקשת לפי כל הכללים?
מה צריך?
6 ביצים
70 גרם חמאה
צרור עירית
3 כפות שמנת מתוקה
מלח - לפי הטעם
איך מכינים?
הדברים החשוב במתכון, זה לערבב כל העת, מדי פעם להרים את המחבת מהאש, להשתמש במחבת איכותית רצוי עם ציפוי, לערבב את הביצה עם ספצ'ולה ו...לא להיות בדיאטה. המתכון עשיר וקרמי בזכות כמות החמאה, מעט השמנת והערבוב וקשירת החלבונים ללא פירוקם.
מחממים מחבת, אליה מוסיפים 40 גרם חמאה. מקשקשים את הביצים בקערה ומוסיפים אותם למחבת. מערבבים כל העת את הביצים בעזרת ספצ'ולה - לקקן על אש קטנה מאוד, כשמידי פעם מרימים את המחבת מהאש. כשהביצים מתחילות להקרש מוסיפים עוד 30 גרם חמאה ומערבבים. מוסיפים צרור של עירית קצוצה - בערך כמות של כף ומערבבים. ממשיכי לערבב עד שהביצים מתחילות להקרש ולהסמיך. מוסיפים מלח.
הצעת הגשה: שמים שמן זית במחבת ומחממים אותו. אליו מוסיפים צרור עגבניות שרי. מוסיפים גם פטריות פורטבלה או שמפניון. צולים את הירקות ושמים בצלחת הגשה. מכינים צנימים מלחם כפרי, שמים את הביצה המקושקשת הנפלאה על הלחם. מעל הכל בוזקים מלח גס ו....יש לכם ארוחה חלומית.
אלונה זוהר, אמא ל-3, חיה, נושמת ויוצרת אוכל. בעלת סטודיו לעיצוב ומזה מספר שנים מתמקדת באהבתה הגדולה למטבח ולאוכל. למתכונים נוספים אתם מוזמנים לבקר כאן.