ברק גרוסברג המכונה "הנדריקס היהודי" - מוזיקאי, יוצר וגיטריסט מוערך - הוציא השבוע סינגל/קליפ חדש 'הנסתרות', שעוסק בתורת הנסתר - הרצון לראות מה מסתתר מאחורי הדברים שקורים בחיים.
2 צפייה בגלריה
ברק גרוסברג
ברק גרוסברג
ברק גרוסברג
(צילום: ריאן)
הסינגל 'הנסתרות' יצא לכבוד ל"ג בעומר, בציון שנה לאסון מרון הנורא שפקד את המגזר החרדי וטילטל מדינה שלמה. לכאורה, לא מובן איך אנשים מאמינים הלכו להתפלל על קברו של רבי שמעון, שגילה את תורת הנסתר בספרו הנודע "ספר הזוהר הקדוש", ולבסוף מצאו את מותם הטרגי בשעה כל כך קדושה, דבר שנסתר מהבנתו של היהודי המאמין. כאן נמדדת האמונה האמיתית, דווקא מול כל מה שנסתר מהעין וקשה להבין ולקבל.
לאחר ששחרר מספר שירים באנגלית, הפעם משחרר גרוסברג שיר אמונה בעברית מתוך חיבור לשורשים הישראליים עליהם גדל בשילוב מוזיקת רגאיי, פופ ורוק בהפקה מוזיקלית איכותית והדוקה לצד וידאו- קליפ מרהיב. בקליפ לובש גרוסברג חליפת דייג צהובה ורוקד לקצב השיר בצורה הומוריסטית בלוקיישנים שונים, עירוניים ומדבריים, במטרה להראות את החיבור בין קודש לחול ובין רוח לחומר, מה שהוא עצמו מייצג בעניי רבים.
גרוסברג הוא חוזר בתשובה תל אביבי, מי שגדל בבית שמזוהה עם הרוק הישראלי לדורותיו, אביו הוא שאול גרוסברג - מפיק רוק ותיק ומהפכן בתחומו, מי שגילה את רמי פורטיס, ברי סחרוף, יהודית רביץ ועוד רבים בסצינה של שנות ה 70. מגיל צעיר לוקח חלק פעיל במופעי רוק גדולים ושיתף פעולה עם גדולי הזמרים כגון אריאל זילבר, שולי רנד, ארז לב ארי, עקיבא ועוד.
2 צפייה בגלריה
ברק גרוסברג
ברק גרוסברג
גרוסברג. גדל בבית מוזיקלי
(צילום: ריאן)
לפני כ- 10 שנים גרוסברג חזר תשובה דרך חסידות חב"ד. סיפורו האישי יצר סקרנות גדולה בתקשורת הדתית-חרדית והוא התראיין למספר כתבות תוכן מובילות במגזר. ב-2021 שיחרר 3 סינגלים לועזיים המשלבים תכנים יהודיים ומוזיקת רוק, במטרה לחזק את יהודי התפוצות, בשילוב קליפים שיצרו באז תקשורתי וגרפו מספרי צפיות מרשימים ברשתות כולל סיבוב הופעות מוצלח.
הסינגל החדש "הנסתרות" הוא סנונית אחרונה מתוך אלבומו החדש המתקרב "ואהבת לרעך כמוך" שיצר סקרנות גדולה ומעריציו מחכים לשחרורו.