בנצרת עילית כבר יש מנצח בבחירות – ראש העירייה רונן פלוט, זאת מכיוון שהוא המועמד היחיד. למעשה, לראשונה בתולדות העיר יש מועמד יחיד בבחירות לראשות העיר.
יחד עם זאת, פלוט לא מקל ראש בבחירות האלה ומכנה אותן כבחירות גורליות לעתיד העיר. למעשה, פלוט חושש מאדישות התושבים. כלומר, היות שברור שהוא יהיה ראש העירייה הבא, הוא חושש כי רוב התושבים לא ייצאו להצביע וינצלו את יום השבתון לטיולים ולנסיעות מחוץ לעיר.
1 צפייה בגלריה
רונן פלוט במטה שלו. "יש לי תוכניות רבות לעתיד של העיר" (צילום: שורן צור)
רונן פלוט במטה שלו. "יש לי תוכניות רבות לעתיד של העיר" (צילום: שורן צור)
רונן פלוט במטה שלו. "יש לי תוכניות רבות לעתיד של העיר" (צילום: שורן צור)
במשך שנתיים וחצי בלבד הצליח פלוט להפוך את נצרת עילית מעיר בדעיכה לעיר בפריחה, שנמצאת בנסיקה מתמדת. לכן, הוא מצפה מהתושבים שיקדישו מזמנם ויבואו להצביע. "תנו לי חמש דקות בקלפי ואתן לכם חמש שנים של עשייה", הצהיר השבוע פלוט במטרה לדרבן את התושבים להגיע לקלפיות ולהצביע.
פלוט רוצה אחוזי הצבעה גבוהים כדי לזכות לתמיכה גבוהה מהתושבים וגם כדי שסיעתו במועצת העיר, 'נצרת עילית החדשה', תקבל לפחות 13 מנדטים ואז הוא לא יצטרך קואליציה עם שאר הסיעות שייבחרו.
"נצרת עילית זאת האהבה שלי, התושבים שלה הם המשפחה שלי והדבר היחיד שאני מבקש מהם זה לצאת ולהצביע עבורי ועבור רשימתי, 'נצרת עילית החדשה'", אמר פלוט והוסיף, "הבחירה בי וברשימה שלי זאת לא סתם אמירה, אלא אמירה שיש לה משמעות לשנים הבאות. יש לי תוכניות רבות לעתיד של העיר ואני לא רוצה להתעסק בפוליטיקה פנימית, אלא רק ביישום תוכניות ובעשייה למען התושבים ולמען העיר שאנחנו כל כך אוהבים. יש לי עוד הרבה פרויקטים בקנה וכדי שאוכל להוציא אותם לפועל, אני צריך שלרשימה שלי יהיו כמה שיותר מנדטים כדי לא להיות תלוי באחרים, אלא לעבוד נטו בשביל נצרת עילית".
בשנתיים וחצי האחרונות הוציאו פלוט והעירייה פרויקטים בסדר גודל חסר תקדים של מאות מיליוני שקלים. לדברי פלוט, מיד לאחר בחירתו הוא מתכוון להשלים את החלטת הממשלה על טיפול נקודתי לעיר, דבר שיקנה לה סיוע מידי של מאות מיליוני שקלים נוספים כאשר במקביל הוא מתכוון להוציא לפועל מגה פרויקטים שכבר קיבלו אישורי הממשלה: פרויקט הקמת הרכבל מנצרת עילית להר תבור, פרויקט הרכבת הקלה שעלותו 7.5 מיליארד שקלים, העברת שלושה מפעלים ביטחוניים לנצרת עילית, סלילת כביש נצרת עילית-טבריה (עוקף כפר כנא), אולם ההחלקה על הקרח שיהפוך את העיר לאטרקציה ועוד פרויקטים ענקיים כמו הפארק העירוני, שיהפוך את נצרת עילית למוקד פנאי ארצי.
"אלו פרויקטים עם הרבה מאוד אתגרים", אמר פלוט, "אני לא מתכוון לנוח לרגע. כל פעם כשאנחנו מסיימים פרויקט אני מתמלא גאווה כי אני יודע שזה משנה חיים של כל כך הרבה אנשים".