חיזוק מהצנחנים למועמד למועצת העיר עפולה שלמה מליחי: לאחר שתמיד סירב להיכנס לפוליטיקה, ציגי כרסנטי, אחד ממשחררי ירושלים במלחמת ששת הימים, יהיה מספר שש ברשימת 'עוצמה'.
1 צפייה בגלריה
כרסנטי ומליחי. משלבים כוחות (צילום: מטה 'עוצמה')
כרסנטי ומליחי. משלבים כוחות (צילום: מטה 'עוצמה')
כרסנטי ומליחי. משלבים כוחות (צילום: מטה 'עוצמה')
כרסנטי, בן 75, הוא אחד מסמליה של עפולה. במלחמת ששת הימים, לאחר שהיה מבין משחררי הכותל, הוא הונצח בתמונה המפורסמת של שלושת הצנחנים בכותל, צילום של דוד רובניגר, תמונה שהפכה לאייקון ישראלי נצחי.
מאז ומתמיד סירב כרסנטי להצטרף לפוליטיקה והוא עסוק כמעט מדי יום בהרצאות אודות מלחמת ששת הימים. "תמיד באו אליי עד הבית וביקשו שאצטרף לפוליטיקה אבל סירבתי", הוא מספר, "אני מתעסק בהיסטוריה ובהנצחת המלחמה המזהירה, זאת התוחלת שלי. זייפתי חתימות של הוריי כי הייתי בן יחיד בן שש בנות על מנת להתגייס לצנחנים ואני גאה ששרתתי את מדינתי".
כרסנטי מעולם לא חשב להיכנס לפוליטיקה והכיר את מליחי רק לפני שנתיים: "תמיד שמעתי עליו ופשוט התאהבתי בו כשנפגשנו. היתה לנו שפה משותפת, שלמה הוא בחור מאד חכם, האזרח הוא הדבר הכי חשוב לו. חייבים לנצל את העובדה שעפולה נמצאת על עורק תחבורה ראשי כדי לייצר תעסוקה לצעירים. הצטרפתי לפוליטיקה כדי לתמוך בבתי הספר ובמועדוני נוער וגם כדי ולהביא לעיר משקיעים מכל העולם".
הנבחרת של 'עוצמה' כוללת גם את חמוטל גנון, לירז וזאן, עו"ד גל חייט ומאיר דידי.