בשבוע שעבר פורסמה רשימת חברי סיעתו של רונן פלוט, שיתמודדו למועצת העיר בבחירות שיתקיימו בעוד שבועיים. בין השמות, חלקם מוכרים יותר וחלקם פחות, בלט שמה של מס' 2 ברשימתו, מיטל כהן. רוב התושבים לא מכירים כלל את האשה הנמרצת הזו הנמצאת במקום הגבוה והמכובד ברשימה.
1 צפייה בגלריה
מיטל כהן. "לא מפחדת להתחכך בעולם הפוליטי" | צילום: שרון צור
מיטל כהן. "לא מפחדת להתחכך בעולם הפוליטי" | צילום: שרון צור
מיטל כהן. "לא מפחדת להתחכך בעולם הפוליטי" | צילום: שרון צור
כהן (37), רווקה דתייה תושבת העיר, חזרה לנצרת עילית לפני כשלוש שנים, זמן קצר לפני החלפת השלטון, אחרי כמה שנים מחוץ לעיר. היא בעלת תואר שני בייעוץ ארגוני מאוניברסיטת בר אילן, ותואר בסוציולוגיה ארגונית וניהול משאבי אנוש, שימשה כמנהלת משאבי אנוש בחברות גדולות וכרגע מבצעת את התפקיד במפעל RH אלקטרוניקה בעיר. היא לא חשבה שתעסוק בפוליטיקה, לדבריה, זה פשוט התגלגל לשם. "ראיתי את המהפך שנעשה כאן בשנים האחרונים מאז שרונן פלוט הוא ראש העיר ונוצרה בינינו תקשורת במסגרת התפקיד שלי בחברה שבה אני עובדת", היא מספרת, "אני משתתפת במיזמי תעסוקה וקידום תעסוקה לנשים בעיקר נשים דתיות, ומשם התגלגלו הדברים. הצטרפתי כדי לסייע לראש העיר, שהוא לדעתי ולדעת אחרים אחד מראשי העיר החזקים במדינה, להמשיך את התנופה והעשייה. אני מעריכה אותו כאיש חזון, וכך דבר הוביל לדבר".
כהן לא מפחדת להתחכך בעולם הפוליטי שידוע בדרך כלל כדבר 'מלוכלך'. "אני שומרת על הערכים שגדלתי עליהם, אני נאמנה לעצמי, לעשייה ולדברים שאני רוצה לקדם. זו תחילת הדרך שלי בכיוון הזה ועשיתי בחברה תפקיד לא פחות קשה. אני מאמינה בעצמי", היא מסבירה.
היא מגיעה ממשפחה דתית ותיקה בעיר, אך לא מוכרת. "גם בשנים שבהן לא הייתי פה הייתי מגיעה כל הזמן לעיר ושהיתי אצל ההורים. אני רוצה לשמור עבור התושבים על גישה אופטימית".
נושא התעסוקה קרוב מאוד ללבה, באופן טבעי. "זה יכול להיות נדבך נוסף בהבאת תושבים לעיר. אנסה לקדם את כל עניין התעסוקה הנשי, והנשי דתי", היא מבטיחה.
מבחינתה של כהן זה טוב שיש נשים בפוליטיקה בעיר ושראש העיר נותן במה לנשים בתפקידי מפתח.
לדבריה, אלו שמכירים אותה לא הופתעו מכניסה לפוליטיקה. "המעגל הקרוב שלי, אלו שמכירים אותי ואת האופי שלי לא הופתעו, הם הבינו שזה טבעי. חלק הופתעו וחלק גדול מאוד פרגנו. אני תמיד חושבת על מינוף והובלה וזה ממש מתחבר לאישיות שלי", היא מסכמת.