ועדת הבחירות אישרה את מועמדותו של אבי אלקבץ לראשות העיר עפולה. כזכור, לפני כשבוע אחד מארגוני השמאל ארגון פנה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לפסול את מועמדותו של אבי אלקבץ לראשות עיריית עפולה בטענה כי הקמפיין שלו גזעני.
1 צפייה בגלריה
צילום: שרון צור
צילום: שרון צור
צילום: שרון צור
אלקבץ, כזכור, נלחם כבר מספר שנים על מניעת הפיכת עפולה לעיר מעורבת תוך שהוא מדגיש שהוא בעד חיי שכנות ומסחר טובים בין תושבי עפולה ליישובי הסביבה אך מתנגד למגורים משותפים. סוגיית הצביון היהודי הפכה למרכזית במערכת הבחירות הנוכחית בעקבות מכרז הקרקעות בפעולה עלית ופרשת בית המריבה בשכונת רובע יזרעאל.
"היה כאן ניסיון מכוער ואנטי דמוקרטי של ארגון שמאל קיצוני כדי לנסות ולפגוע בי ובמועמדותי לראשות העיר", אמר אלקבץ, "הם רצו לחבל בדמוקרטיה ולקבוע לנו, תושבי עפולה, מי יהיה ראש העיר הבא שלנו. הניסיון הזה כשל וכעת כל מי שקיווה אחרת, יקבל אותי ואת תושבי עפולה חזקים יותר ונחושים יותר במטרה לשמור על עפולה שלנו".
אלקבץ הוסיף עוד כי מבחינתו זה כבוד שארגון שמאל תוקף אותו: "יש לו רצון לראות את עפולה עיר מעורבת ובגלל זה הם ניסו למנוע ממני להתמודד. אני משוכנע שתושבי עפולה יענו להם בקלפי ויביאו עוד ועוד מצביעים לשים את הפתק הנכון, הפתק שימנע את הפיכתה של עפולה לעיר מעורבת. ההחלטה לאפשר לי להתמודד הייתה ברורה לי והיא מוכיחה שהקמפיין שלנו איננו גזעני אלא קמפיין ציוני, ברוח מייסדי מדינת ישראל".
תנועת אמנסטי אינטרנשיונל ישראל תוקפת בחריפות את החלטת לשכת היועץ המשפטי לממשלה שלא לעתור לוועדת הבחירות המוניציפליות על מנת לפסול את מועמדותו של אבי אלקבץ לראשות עיריית עפולה בשל קמפיין המסית לגזענות. בהודעה שהוציאה התנועה נכתב כי החלטה זו מוכיחה כי היועץ המשפטי לממשלה ומשרד המשפטים מועלים בתפקידם ומחויבותם לחוק הישראלי ולאזרחי המדינה, לאסור על גילויי הסתה לגזענות, שנאה, אלימות ואפליה
מולי מלקאר, מנהלת התכניות של אמנסטי, אמרה: "אמירתו של היועמ"ש ש'אין בכך להצדיק או לתת גושפנקא להתבטאויות ולפרסומים מעין אלה' אינה אלה איפכא מסתברא: זוהי לגיטימציה לאקלים גזעני ולהסתה הבנוייה באופן שיטתי ומאורגן על ידי רשימה פוליטית בראשות אלקבץ. אין דרך להסביר את ההחלטה התמוהה הזו אלא בחוסר נכונות לטפל בהסתה לגזענות בקמפיינים לבחירות בישראל. שהרי, אם ראש הממשלה בנימין נתניהו נבחר שוב ושוב על בסיס קמפיינים מסיתים לגזענות - מה יגידו אזובי הקיר בעפולה?".