אלכס גדלקין, מ"מ ראש העירייה, החליט לרוץ בבחירות הקרובות עם רשימתו של ראש העירייה רונן פלוט, 'נצרת עילית החדשה', ולא ברשימה עצמאית כפי שרץ בשנים האחרונות.
1 צפייה בגלריה
אלכס גדלקין. "כולם בעד הקידום והעשייה" | צילום: שרון צור
אלכס גדלקין. "כולם בעד הקידום והעשייה" | צילום: שרון צור
אלכס גדלקין. "כולם בעד הקידום והעשייה" | צילום: שרון צור
מהלכו של גדלקין נראה תמוה בעיני חלק מהתושבים, שכן בבחירות האחרונות היה לו כוח רב, עם שלושה מנדטים במועצה. לדברי גדלקין, זה היה מהלך טבעי וברור. "ב־2016 אמרו שיש לי כוח לרוץ לראשות העיר והתחלתי קמפיין, אבל אין ספק שלרונן היה ניסיון עשיר מאוד והחלטנו על שיתוף פעולה. שיתוף הפעולה הזה הוכיח את עצמו מצוין ונצרת עילית נמצאת בתנופה. אני חושב שזו הדרך הנכונה להמשיך ולכן קיבלתי את ההחלטה הזו", הסביר את המהלך.
יש לציין כי בעבר גדלקין כבר רץ עם פלוט - בשנת 2008.
מטעם סיעתו של גדלקין מכהנים במועצת העיר גלינה סליפקו ואלון חלפון. לשאלה אם ימשיכו ענה גדלקין: "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה וכל אחד יחליט בסופו של דבר ויקבע את דרכו אם הוא רוצה להמשיך בעשייה הציבורית וכיצד. המטרה שלנו היא להמשיך ולהצעיד את העיר קדימה ועכשיו יותר מתמיד כי רואים את העשייה".
השאלה הגדולה באיזה מקום ברשימה ישבץ פלוט את סגנו. לדבריו זה לא מענין אותו. "המיקום ממש לא משנה לי", אמר והוסיף כי הוא מעריך שהרשימה המשותפת תקבל מנדטים רבים: "אני חושב שלאור העשיה עד כה וכל התכניות שבדרך צפויים לנו הרבה מנדטים. הציבור לא עיוור ורואה מה נעשה. אני לא אתפלא אם נקבל 17 מנדטים".
לדברי גדלקין, הבחירות הקרובות הן המשכיות של שינוי תפיסת העיר ולא רק בעשייה, אלא גם בנושא הפוליטיקה המקומית. "בעבר בשנים האחרונות, הבחירות בעיר היו בחירות שונות. היתה פה פוליטיקה של יותר מלחמות ופחות עשייה. אנשים נלחמו אחד בשני במקום לעשות למען התושבים, התעסקו יותר בפוליטיקה במקום בדרך לקדם את העיר וכל פעם העשייה נעצרה בשל מלחמות פנימיות. הפעם רואים הבדל עצום, כולם יחד מתאגדים כדי למנף את העיר, ואכן יש פה תוצאות. אין הצבעות נגד כדי לעשות צעדים פוליטיים, אלא כולם בעד הקידום והעשייה".
גדלקין מעיד כי הוא מופתע בעצמו מעוצמת השינוי בעיר. "אנשים רואים את התוצאות, אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא. אני נוסע עם רונן לפגישות חשובות, יש לנו המון תוכניות שיוצאות לפועל. חשוב היה לי להישאר פה כדי לתרום. למרות שבתקופת גפסו היו לי הצעות - לא הלכתי. ידעתי שרונן יביא שינוי, אבל לראות את העוצמות ואת המהירות של השינוי אפילו אותי זה מרגש, כי מדובר בשנתיים בסך הכל. זה ממש לא מובן מאליו. רונן נחוש. שום דבר לא עומד בדרכו".