מה גרם לך להתמודד: "הכניסה שלי לפוליטיקה היתה מקרית לגמרי, אבל כחברת מועצה וכסגנית ראש המועצה, כשראיתי מקרוב איך היישוב מתנהל ואיך מתקבלות ההחלטות, החלטתי שאני חייבת לעשות משהו כדי להביא לרמת ישי משהו אחר, משהו שיכניס בו את הרעננות והאנרגיות שחסרו לו בשנים האחרונות".
מה המצביעים צריכים לדעת עלייך ועדיין לא יודעים: "שאני לא פראיירית ושאדע לקדם פרויקטים יותר טוב מכל המועמדים האחרים, גם אלה מביניהם שכבר שימשו כראשי מועצה. אני יודעת שהחזות שלי מטעה, אבל מעבר למראה התמים, מסתתרת אשה חזקה ונחושה, שיודעת מה היא רוצה, ומה שהיא רוצה זה להפוך את רמת ישי, במובן החיובי כמובן".
1 צפייה בגלריה
ליבי אלקריף (צילום: שרון צור)
ליבי אלקריף (צילום: שרון צור)
ליבי אלקריף (צילום: שרון צור)
הפעילות הציבורית שלך עד היום: "הפעילות הציבורית שלי מתפרשת על פני שנים רבות ותפקידים שונים: יו"ר ועד מקומי ביישוב גרנות הגליל, יו"ר ועד ההורים, חברת מועצה, סגנית ראש מועצה, חברה בהנהלת המתנ"ס, יו"ר ועדת הספורט ועוד. אני גם פעילה בעמותות כמו קרן הצנחנים. תמיד עשיתי את כל התפקידים שלי מכל הלב, בהתנדבות מלאה והשכר שלי היה הסיפוק מהתרומה ומההצלחה. פעילות ציבורית זורמת אצלי בדם, היא האתגר והסיפוק שלי".
איך את מרגישה כאשה שנכנסת לתחום שבו הסביבה בעיקר גברית: "אשה שפועלת בתחום הפוליטי, תמיד צריכה להוכיח את החוזק שלה כי מראש היא חשודה בכך שלא תוכל להוביל, למרות שהמציאות הוכיחה בדיוק את ההפך. אבל כל קושי הוא מחזק. כשאגיע לתפקיד ראש המועצה, אוכיח לכולם, בשם כל נשות רמת ישי, שכשההגה בידיים שלנו - ההישגים הם לא פחותים, ואפילו משתפרים בקיצוניות".
מה הסיכויים של אשה באזור לכבוש את כיסא ראש המועצה: "שתי נשים כבר כיהנו כראש המועצה ברמת ישי, אבל את סוגיית הנשיות אני שמה בצד: אני לא רוצה לנצח בגלל שאני אשה, אלא בגלל שאני מתאימה. אני כבר יותר משנה עוברת בית־בית, הוצאתי עיתונים, פרסמתי מצע והקמפיין שלי מאוד מקצועי ויסודי. אני מאוד שקדנית ודבקה במטרה. אלה הסיבות שבגללן הסיכוי שלי להיות ראשת המועצה הוא גבוה".
את חושבת שנשים יצביעו לך יותר: "אני לא רואה הבדלים גדולים בתגובות שאני מקבלת מגברים ונשים. אני רוצה לקוות שנשים ירגישו שאני מייצגת אותן טיפה יותר ומבינה אותן טיפה יותר, אבל אני מקווה שהתמיכה בי תהיה מתוך רצון אמיתי להצעיד את רמת ישי קדימה, ומתוך אמונה שאני האדם המתאים לעשות את זה".
אם תיבחרי, מה הדבר הראשון שתעשי כראשת מועצה: "ביום שאחרי הבחירות - בלי קשר לתוצאה - אתקשר לכל אחד מאנשי הצוות המדהים שלי ואודה להם. כשאכנס ללשכת ראש המועצה, הדבר הראשון שאעשה זה אודיע לכפר יהושע שהחגיגה נגמרה, והשער בין כפר יהושע לרמת ישי יהיה פתוח לכולם או סגור לכולם. לא נסבול את המציאות שבה לתושבי כפר יהושע מותר לעבור ולתושבי רמת ישי לא".