אולי לא ידעתם, אבל במשך שנים נציגי מועצות אזוריות רבות מגיעים למועצה האזורית עמק יזרעאל כדי ללמוד את דרכי ההתנהלות שלה. הסיבה לכך איננה רק זכייתה דרך קבע בפרס הניהול הכספי התקין ובתואר "המועצה האיתנה" ממשרד הפנים, לצד פרסים שהוענקו לה בתחומי הספורט, החינוך, הנוער, הרווחה ועוד.
הם מגיעים לכאן גם כדי ללמוד מקרוב על תכניות החומש שהנהיג אייל בצר לפעילות ביישובי המועצה האזורית. במסגרתן הועברה עיקר הסמכות להקצאת המשאבים הייעודיים אל היישובים, כאשר הפרטים מפורסמים באופן שוטף באתר המועצה, כחלק מגישתו של אייל לניהול בשקיפות ובבהירות מרביים.הקפדתו של אייל על שמירת הערכים של דוגמא אישית, יושרה ושקיפות, ניהול תקין, יוזם וחדשני, מהווה מופת לראשי מועצות רבים.
לבצר - חקלאי, בנם ונכדם של חלוצי העמק, ממייסדי אום ג'וני, מרחביה ונהלל – העשייה הקהילתית המקומית בכור מחצבתו היא דרך חיים. העמק הוא נשמת חייו, והדרך לשיפור החיים בו היא לא מקצוע, אלא אידיאל.
הוא החל את דרכו הציבורית כיו"ר האגודה וכמרכז מושב נהלל. בתפקיד זה יזם והוציא לפועל את הסדרת החובות וההתחייבויות של המושב, לאחר קריסת ארגון מושבי הצפון, וקידם את היישוב בהיבטים כלכליים קהילתיים וחברתיים בהמשך שימש שבע שנים כסגן ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל וכממלא מקומו, וביולי 2006 נבחר לתפקיד ראש המועצה.
בצר מאמין בחתירה למצוינות בכל התחומים - האישי, החברתי, הכלכלי, החינוכי והקהילתי. פעילותו כראש מועצה מבטאת ערכיות, שורשיות, אהבת האדם ומעורבות חברתית. בתפישה זו הנהיג את מדיניות "הדלת הפתוחה", המאפשרת לתושבי המועצה להיפגש עימו ולהעלות סוגיות, שאלות, הערות והארות לבחינה ולדיון.
בצר מקדיש את ניסיונו, זמנו וקשריו לסכל את כוונת הממשלה לאשר את הקמתו של שדה תעופה בינלאומי בעמק. לדבריו, "מרכיב חשוב וחיוני בתפקידי כראש המועצה הוא לשמור על אופיו, צביונו וגבולותיו של עמק יזרעאל. משום כך, בשנתיים האחרונות אני מוביל, עם ראשי רשויות נוספים ועם מטה מאבק מסור ומחויב, מאבק ציבורי עיקש וחסר פשרות למנוע הקמת שדה תעופה בינלאומי בעמק."
סוגיה חשובה נוספת היא סיכול ניסיונותיה של ועדת הגבולות הארצית לקבוע מחדש את גבולות המועצה, תוך העברת שטחי שיפוט, אדמות חקלאיות וחלק מהמשאבים, לרשויות אחרות.
נושא לא פחות חשוב שאיתו בצר מתמודד הוא התגברות הפשיעה החקלאית והעדר התמיכה הממשלתית בחקלאות ובחקלאים. לדבריו, "המועצה האזורית בראשותי פועלת לשמירה על זכויות החקלאים, ביטחונם ושגשוגם ותמשיך בכך גם בעתיד."
"נוכח האתגרים הנ"ל, ואחרים הצפויים לנו", אומר בצר, "יש חשיבות קריטית להובלת המועצה על ידי אדם בעל ניסיון והצלחה מוכחים. בכל פעילות ניהול מועצה כה מורכבת וגדולה, ובעיקר במאבקים לשמירת זכויות התושבים וצביונו של עמק יזרעאל, יש משקל רב להכרת המערכות השלטוניות והנהלים, ולהיותי מוכר ומוערך בקרב ממלאי התפקידים הבכירים. מרכיבים אלה ביחסי השלטון המקומי והשלטון המרכזי יכולים להשפיע על החלטות גורליות לעתיד חיינו בעמק, ויוכרעו בשנים הקרובות. את ניסיוני, את האחריות ואת המחויבות שאפיינו את שירותי הציבורי, אני מעמיד לשירות תושבי העמק.
1 צפייה בגלריה
אייל בצר, בן דור שלישי למייסדי נהלל: עתיד של שגשוג ופריחה | צילום: יח"צ
אייל בצר, בן דור שלישי למייסדי נהלל: עתיד של שגשוג ופריחה | צילום: יח"צ
אייל בצר, בן דור שלישי למייסדי נהלל: עתיד של שגשוג ופריחה | צילום: יח"צ
"כבן הדור השלישי למייסדי נהלל, כשנכדיי גדלים בעמק, צביונו ואופיו הם חלק מזהותי. אני מחויב לשמור עליהם ולהוביל אותם לעתיד של שגשוג ופריחה בכל ההיבטים. הובלנו הכנסת שיטות ויוזמות עדכניות בתחומי החינוך. הנגשנו את השירות לתושב באופן חדשני ודיגיטלי. הרחבנו את שטחי התעשייה ועודדנו יזמות עסקית פרטית גם ביישובים. במהלך השבועות הבאים אפרט בפני תושבי עמק יזרעאל את העשייה הרבה שנעשתה, שנעשית ושתיעשה ע"י המועצה האזורית בהנהגתי, בתחומי החיים הרבים בעמק יזרעאל, בשיתוף הצוות הניהולי האיכותי וכל עובדי המועצה המסורים".
בפנייה אישית אל תושבי עמק יזרעאל, לקראת הבחירות לרשויות המקומיות שתיערכנה ב-30 באוקטובר, מסכם בצר: "אני מזמין אתכם לפגישות שאערוך בכל היישובים, לשמוע את פירוט העשייה והתוכניות העתידיות, ולהעלות סוגיות החשובות לכם. אני מבקש את אמונכם! ביחד נגבר על כל האתגרים, נשמור על העמק, על ערכיו ועל ייחודו, ונוביל אותו לקדמה ושגשוג!"
http://www.eyalbetzer2018.com/