לראשונה בנצרת עילית לא תתקיים מערכת בחירות לראשות העיר. כך מסתמן כחודשיים וחצי לפני הבחירות.
הסיבה: ראש העירייה רונן פלוט הוא המועמד היחיד לתפקיד וזאת לאחר שהיום הודיע יריבו הפוליטי נתנאל טויטו כי הוא מסיר את התמודדותו. כמו כן לא צפוי שמישהו יצהיר על התמודדות מול פלוט, שנחשב לראש עירייה מוצלח מאוד. במקרה שכזה, כשיש מועמד אחד לראשות העיר, על פי משרד הפנים הבחירה היא בעדו או נגדו. כמו כן הבוחרים יבחרו כרגיל את הנציגים שלהם למועצת העיר.
הערב פרסם טויטו בדף הפייסבוק האישי שלו כי יורד מהמרוץ. "מהסוף להתחלה, רציתי לומר תודה! בתום התחבטויות ולבטים רבים החלטתי להצטרף למהלך לאומי שמובילה חבורה של אנשים טובים (מבטיח לעדכן בהמשך) ולהסיר את מועמדותי לראשות ומועצת העיר נצרת עילית", כתב טויטו.
2 צפייה בגלריה
רונן פלוט (צילום: שרון צור)
רונן פלוט (צילום: שרון צור)
רונן פלוט (צילום: שרון צור)
עוד כתב טויטו בפוסט שפרסם: "השאלה שהכריעה את הכף הייתה איפה המקום שבו אוכל להמשיך לקחת אחריות ולהשפיע על עתידה של העיר, האזור והפריפריה בצורה הטובה ביותר והיכן אוכל להמשיך לתרום את מנת חלקי הצנועה, שכן המשימה טרם הושלמה והאחריות לדור הבא רק מקבלת משנה תוקף בעת הזו. בלב כואב אך באמונה שלמה החלטתי לא לשבת בצד גם הפעם ולהמשיך את המסע רק ברמה הארצית, להצטרף לחבורה של מנהיגים ומנהיגות איכותיים ולנסות לתרום את חלקי למשימות לאומיות כשבראשן הגליל והנגב".
פלוט על פרישתו של טויטו: "אני מאחל לו בהצלחה בהמשך הדרך".
מאז נבחר פלוט לראש העירייה לפני כשנתיים וחצי הוא חולל מהפכה אדירה בעיר בכל תחומי החיים. בעקבות כך הוא זוכה לפופולריות ולאהבה אדירה בקרב התושבים. בחוגים רבים בעיר ומחוצה לה קוראים לו 'המושיע של נצרת עילית' וזאת מאחר והוא נכנס לתפקיד לאחר שנים קשות בהן העיר היתה בשקיעה.
"רונן פלוט עזב את תפקיד מנכ"ל הכנסת, משרה שהיא חלום לכל איש ציבור, כדי לחזור לעיר שלו, לבית שלו כדי להציל אותה", אמר היום איש ציבור בכיר מהאזור, "זה לא יאמן מה שהוא עשה בפרק זמן כל כך קצר. הוא הזניק את העיר קדימה. פשוט להצדיע לו איך הוא הצליח לרתום את כל משרדי הממשלה לטובת העיר".
2 צפייה בגלריה
חנוכת מרכז רסקו (צילום: ישראל פרץ)
חנוכת מרכז רסקו (צילום: ישראל פרץ)
חנוכת מרכז רסקו (צילום: ישראל פרץ)
הערב התקיימה ישיבת מועצת העיר האחרונה בקדנציה הזו. 11 חברי מועצה ובתוכם אלכס גדלקין ואלכס גופמן הודיעו שהם מצטרפים לסיעתו של פלוט 'נצרת עילית החדשה'.
היום חנכה העירייה את מרכז רסקו הוותיק, ששופץ בחודשים האחרונים, בטקס חגיגי בהשתתפות פלוט, רב העיר ישעיהו הרצל ותושבים רבים.