בכנס פתיחת המטה של מפלגת 'הבית היהודי' בעפולה שנערך, הכריז חבר המועצה חביב פרץ (60) כי המפלגה תתמוך במועמדתו של אבי אלקבץ לראשות העיר עפולה. זוהי התמיכה הראשונה הפומבית של מפלגה באחד המועמדים לראשות העיר והיא מגיעה שלושה חודשים לפני הבחירות.
"אבי הכי מתאים להיות ראש העיר לציבור בכלל ולציבור הדתי בפרט", הסביר חביב פרץ, שעומד בראש 'הבית היהודי' בעפולה, "כשאבי היה ראש עיר ורצינו להקים בעיר ישיבת הסדר, הוא נסע לישיבה במעלות כדי ללמוד את הנושא. הוא בילה שם יום שלם ולאחר שחזר משם החליט להקים ישיבה. הוא מבין את הצרכים של הציבור הדתי. הוא יהיה ראש עיר טוב לכולם".
1 צפייה בגלריה
אלקבץ ופרץ בכנס הבית היהודי | צילום: מטה הבית היהודי עפולה
אלקבץ ופרץ בכנס הבית היהודי | צילום: מטה הבית היהודי עפולה
אלקבץ ופרץ בכנס הבית היהודי | צילום: מטה הבית היהודי עפולה
פרץ הוא מחברי המועצה הוותיקים. הוא נבחר לראשונה בשנת 1993 כמספר שתיים של המפד"ל. בבחירות של שנת 1998 הוא כבר עמד בראש המפלגה, שלימים שינתה את שמה ל'הבית היהודי'. בבחירות הקרובות הוא ינסה להיבחר בפעם השישית ברציפות. "אני מתמודד שוב כי העשייה והאתגר מושכים אותי. עדיין לא סיימתי את המלאכה", הסביר פרץ, "זו היתה הקדנציה הראשונה שהייתי באופוזיציה. כשאבי היה ראש העיר היינו משפיעים, חזקים ושותפים לדרך. הייתי מחזיק תיק תרבות תורני והקמנו ישיבה תיכונית, מעונות יום של אמונה וסניפים של בני עקיבא".
במשך ארבע קדנציות רצופות היה פרץ חבר בקואליציה, אך בקדנציה הנוכחית כאמור נשלח לספסל האופוזיציה ולטענתו לא בגלל שלא רצה להיות בקואליציה. "לצערי הרב לא התאפשר בגלל כל מיני אנשים שלא רצו שאהיה שותף לעשייה", טען.
החמישייה הראשונה של 'הבית היהודי' כוללת מלבד פרץ גם את אמיר שפריר, דניאלה בן חמו, מנהלת אמונה בעפולה, תהילה סרוסי, מפקחת על מעונות יום ברשת אמונה ונגה בן אילוז, מורה ומנחה במתמטיקה. פרץ מסר כי טרם נקבעו המיקומים של הארבעה בחמישייה.
לשאלה אם מועצת העיר תשתנה אחרי הבחירות השיב פרץ: "המועצה תשתנה, אבל לא ברובה. לפחות שליש מחברי המועצה יתחלפו".
כאמור, השבוע השיק 'הבית היהודי' את המטה שלו, שהתמקם בבניין עטרת ברחוב קינמון 3. לאירוע הפתיחה הגיעו כ־200 פעילים וגם המועמד לראשות העיר אבי אלקבץ, מנכ"ל 'הבית היהודי' ניר אורבך ומנכ"ל מפלגת 'האיחוד הלאומי' אופיר סופר.
פרץ הציג בכנס את רשימת המועמדים של המפלגה למועצה ואמר כי על המפלגה לשוב למרכז הבמה בעפולה ולמרכז העשייה. לאחר מכן הכריז כי המפלגה תתמוך באלקבץ: "בעזרת השם אבי אלקבץ יהיה ראש העיר הבא של עפולה ואנחנו נעשה הכל כדי לסייע לו בכך", אמר, "ניצחון של אבי זה ניצחון של הציונות הדתית בעפולה".
אלקבץ הודה לפרץ ולאנשי המפלגה על התמיכה החמה ואמר: "חביב פרץ הוא עמוד תווך בקהילת עפולה, חביב לא ביקש כלום ולא רצה כלום עבור עצמו אלא רק עבור הציונות הדתית. כאן נמצא הציבור הערכי והמסור עם מערכת החינוך הטובה ביותר שלצערי נסוגה בחמש השנים האחרונות בגלל היעדר השקעה, אבל אנחנו נחזיר אותה ואת הציונות הדתית לימי גדולתה ביחד, מתוך שותפות מלאה והערכה הדדית".