1 צפייה בגלריה
ז'קי לוי | צילום:ראובן קופיצ'ינסקי
ז'קי לוי | צילום:ראובן קופיצ'ינסקי
ז'קי לוי | צילום:ראובן קופיצ'ינסקי
סגן שר השיכון והבינוי, ז'קי לוי, יודיע ביום חמישי הקרוב על התמודדות לתפקיד ראש עיריית בית שאן בכנס גדול שאמור להיערך בסניף הליכוד בעיר. לוי יהיה מועמד הליכוד לראשות, כשמספר שתיים שלו יהיה מקורבו, חבר המועצה חזי חריב.
בהזמנה שהופצה השבוע בין תומכיו תחת הכותרת 'מחזירים את התקווה', הזמין לוי את תושבי העיר לכנס שייערך ביום חמישי הקרוב בסניף הליכוד המקומי. בהזמנה לא צוין מפורשות כי לוי יודיע על חזרתו, אולם מקורביו אישרו כי אכן הוא צפוי להכריז רשמית על מועמדותו.
לוי שקל את התמודדותו במשך תקופה ארוכה. מצד אחד הוא הגיע לתפקיד בכיר וחולש על תקציבים בסכומים של מאות מיליוני שקלים בתחום הדיור הציבורי בכל רחבי הארץ. מאידך, אומרים מקורביו, הוא לא יכול יותר להביט מהצד על מצבה של בית שאן. "לז'קי יש היום תפקיד חלומי", אומרים מקורביו, "הוא בקשר מעולה עם שר השיכון יואב גלנט ועם שרים אחרים, ראשי ערים אחרים משחרים לפתחו כי הוא מחזיק ביד תקציבים רבים, אבל בית שאן בשבילו היא יותר ממקום מגורים. זאת האהבה הגדולה שלו, אפשר להגיד אפילו 'השריטה' שלו. הלב שלו לא נתן לו לקבל החלטה אחרת".
ל'ידיעות העמק' נודע כי אחת הסיבות שלוי דחה את בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לכהן כיו"ר הקואליציה לפני כמה חודשים היתה מכיוון שגמלה החלטה בלבו לחזור לבית שאן ולהתמודד בבחירות.
לדברי מקורביו, בחודשים האחרונים ערך לוי עשרות מפגשים עם תושבים שביקשו ממנו לשוב ולהתמודד לתפקיד. "ההפסד בבחירות הקודמות הפך את ז'קי למחושב ולשקול יותר. הוא לא נוטר לאיש וקשוב יותר מתמיד לתושבים", אמרו במטה הבחירות שלו, "כל כולו בא מאהבה ומתוך רצון לסייע, לנצל את הקשרים האדירים אותם צבר בשנים האחרונות ולהירתם למען בית שאן שמבחינתו היא לפני כל תפקיד וכל תואר בממשלה. יש לו תוכנית מסודרת".
לוי: "ביום חמישי הקרוב אנו יוצאים למסע החשוב והקריטי ביותר. כל מי שעתיד העיר חשוב לו מוזמן להגיע ולהצטרף", אמר.
בן שטרית: "הוא לא למד את הלקח"
ראש העירייה רפי בן שטרית הגיב להצהרה הצפויה של יריבו הפוליטי לוי ומסר הודעה שבה ציין כי בית שאן נמצאת כיום בתקופת שגשוג ופריחה שכמוה לא ידעה בעבר. "יש השקעת מאמצים ומשאבים בפיתוח תשתיות פיזיות של העיר, אנחנו עושים לילות כימים למען רווחתם של תושביה ושיפור איכות חייהם. התוצאות מדברות בעד עצמן - הן שיעידו, הן שיגידו", הגיב בן שטרית.
כמו כן בהודעתו עקץ בן שטרית את לוי וכתב: "לאחר שאפסו סיכוייו של סגן שר הבינוי והשיכון חבר הכנסת ז'קי לוי להיבחר לכנסת הבאה, הוא משליך יהבו על ברירת המחדל שנותרה בפניו: לנסות להתמודד על תפקיד ראש העירייה הבא של בית שאן, תפקיד שמילא במשך 10 שנים והפסיד בהתמודדות מולי בבחירות שנערכו לפני ארבע שנים וחצי.
"מתברר כי הוא לא למד את הלקח מסילוקו מהשלטון בעיר. אין לי ספק כי הוא ייכשל. ז'קי לוי ימצא מולו ראש עירייה נחוש כי בכוחו וביכולתו להמשיך להצעיד את בית שאן להישגים ולהפיכתה לאחת הערים המובילות בצפון. זהו תהליך שהחל במהלך תקופת הכהונה הראשונה שלי ויימשך לאחר שאבחר, בעזרת השם, להמשיך בתפקידי לתקופת כהונה שנייה".