כשאמן אחד מבצע 'קאבר' לשיר של אמן אחר, זה אומר משהו על ההערכה שיש לו לשיר ולמבצעו המקורי. כשראיינתי לפני כמה חודשים את ג'ו בונאמסה, הוא סיפר בין השאר על מקורות ההשראה שלו ועל ביצועים שלו לשירים של אחרים, ביניהם גם If heartaches were nickels, בלוז איטי ומלא נשמה של קני ניל, אותו הוא נוהג לבצע בהופעותיו שלו.
נזכרתי בזה כשקיבלתי את הידיעה שלקראת סוף החודש יגיע קני ניל עצמו לשתי הופעות בארץ.
1 צפייה בגלריה
קני ניל. צילום: Bob Hakins
קני ניל. צילום: Bob Hakins
קני ניל. צילום: Bob Hakins
כמו לא מעט אמנים עכשויים, קני ניל ינק את הבלוז עוד בילדותו. אביו, ראפול ניל, היה זמר בלוז ואחד מנגני המפוחית המוערכים ביותר. קני גם הושפע מה'מפוחיסט' סלים הארפו ומבאדי גאי הענק וגם זכה להופיע בצעירותו עם בי. בי. קונג.
קני ניל, זמר ונגן מפוחית וגיטרה, ממשיך את מסורת הבלוז עליה גדל בניו אורלינס ואף קיבל על כך הוקרה והכרה מספר פעמים: היה מועמד לגראמי לשנת 2017 על אלבום הבלוז העכשווי של השנה ,Bloodline זכה בשני פרסי Blues Music Awards לשנת 2017: אחד על אלבום הבלוז העכשווי הטוב ביותר, והשני על אמן הבלוז העכשווי הטוב ביותר וב-2019 זכה בשנית בפרס BMA על אמן הבלוז העכשווי הטוב ביותר.
את הבאתו של קני ניל לארץ, יזם אמן הבלוז והגיטריסט המקומי אנדי ווטס, שגם הביא לארץ את ריק אסטרין ואף הופיע כאן עם ג'ו לואיס ווקר, ג'וני וינטר, לאקי פיטרסון ברנד אליסון ואחרים. אנדי הוציא לפני כשנה את האלבום Blues On Fire ומופיע ברחבי הארץ עם חומרים מתוכו. בנוסף לווטס, במופע בישראל ילווו את קני ניל גם אייל קליין - קלידים, תום מוכיח - בס ותום בוליג – תופים, בשני מופעים שיכללו קלאסיקות רית'ם אנד בלוז ומבחר משיריו של ניל.
לא בכל יום מגיע לישראל אמן בלוז בינלאומי ומוערך. הביקור של קני ניל בארץ הוא הזדמנות לחובבי הבלוז ליהנות מהופעה מלהיבה מבלי לטוס לחו"ל...
קני ניל בישראל. יום חמישי ה-31/10 בשעה 22:00 בזאפה הרצליה. יום שישי ה-1/11 בשעה 22:00 באלמא בזכון יעקב.