8 צפייה בגלריה
הכי טוב בבית
הכי טוב בבית
הכי טוב בבית
(צילום: shutterstock)

מקל, תרמיל ומחשב: שביל ישראל בנייד

התרמיל והמקל יישארו בינתיים בבית, אבל בהחלט אפשר להשלים קטע יפה משביל ישראל אפילו בלי להזיע: המיזם המשותף של החברה להגנת הטבע וגוגל, שתיעד את השביל במלואו מצפון ועד דרום, זמין לטיול בשטח, עם תמונה של 360 מעלות. אתם מוזמנים לצעוד במסלול ולסמן 'וי' על כל התקדמות.
לצורך צפייה בסמארטפון הורידו בחינם את האפליקציה google street view.
8 צפייה בגלריה
שביל ישראל בלי להזיע
שביל ישראל בלי להזיע
שביל ישראל בלי להזיע
(צילום: אלעד גרשגורן)

כדורגל בסלון: עמותת סחלבים מהבית

איך מתנהל אימון כדורגל בסלון? איך יוצרים קערה מעיסת נייר? כיצד מארגנים סדנה מוזיקלית עם כלי נגינה מאולתרים? ואיך מכינים לחמניות ביס בטטה? עמותת סחלבים במודיעין השיקה פלטפורמה אינטרנטית חדשה וחינמית בשם "סחלבים מהבית", שכוללת עשרות פעילויות שאפשר לעשות בבית עם הילדים.
הפעילויות מחולקות לקטגוריות של יצירה, ניסויי מדע מעניינים, פעילויות ספורט בין ארבעה קירות, העשרה, מוזיקה וגם מתכונים לבישול הורים-ילדים.
הפלטפורמה נמצאת באתר עמותת סחלבים תחת לשונית "פנאי והעשרה".
8 צפייה בגלריה
פנאי והעשרה
פנאי והעשרה
פנאי והעשרה
(צילום: עמותת סחלבים)

מסדר זיהוי לציפורים: החברה להגנת הטבע

מתי לאחרונה יצא לכם להתבונן בנחת מבעד לחלון, להאזין לציוצים ולנסות לזהות את הציפורים שמול הבית? בחידון שהכינה החברה להגנת הטבע הובאו תמונות של ציפורים נפוצות בקרבת הבית עם האתגר: להצליח לזכור את השם.
הקישור לחידון נמצא בעמוד הפייסבוק של החברה להגנת הטבע. אם צילמתם מהחלון ציפור, אתם מוזמנים לשלוח להם את התמונה.
8 צפייה בגלריה
זהה את הציפור
זהה את הציפור
זהה את הציפור
(צילום: shutterstock)

קפיצה קטנה לחו"ל: מוזיאון תל אביב לאמנות

בין מדע אקלימי בדיוני למחאות חברתיות ובין תכנון ערי "ספוג" לעצים סולאריים. נשמע מעניין? אז אפשר לקפוץ להונג קונג, לונדון, ניו יורק ושנגחאי באמצעות סיור וירטואלי בתערוכה "סולאר גרילה" במוזיאון תל אביב לאמנות. המוזיאון מזמין לסיורים וירטואליים של תערוכות, קטעים מתוך סדרות של קונצרטים, אתגרים משפחתיים מקוריים, תכני וידאו, מדריך קולי אונליין, קורסים והרצאות, סרטוני יצירה ודפי העשרה לילדים.
פרטים בעמודי הפייסבוק, האינסטגרם ובאתר המוזיאון.
8 צפייה בגלריה
אמנות עד הבית
אמנות עד הבית
אמנות עד הבית
(צילום: באדיבות מוזיאון תל אביב לאמנות)

סגור אבל פתוח: מוזיאון ישראל בירושלים

בדף הבית של מוזיאון ישראל בירושלים כתוב: "המוזיאון סגור. מוזמנים להיכנס!". האתר מציע סיורים מרחוק ופעילויות ומנגיש תערוכות לילדים ולמבוגרים, כך שאפשר לסייר בין תכנים של אדריכלות, אמנות מודרנית ותרבות יהודית, להקשיב לפודקאסטים על מטבעות בעיר העתיקה, לערוך סיורים עם אוצרים וליהנות מדפי צביעה של יצירות מוכרות של פול סזאן, פאבלו פיקאסו ועוד.
פרטים באתר המוזיאון.
8 צפייה בגלריה
אוריגמי כתרפיה
אוריגמי כתרפיה
אוריגמי כתרפיה
(צילום: מירי גולן המרכז לאוריגמי )

קיפולי נייר בשיעורי זום

כל מה שאתם זקוקים לו הוא: סקרנות, דפים צבעוניים, זוג ידיים לא שמאליות – והרשמה לשיעור חינמי און ליין בזום.
Origametria, המרכז הישראלי לאוריגמי, מציע ביבוא ישיר מיפן שיעורי אוריגמי לפי גילאי הילדים. הם תורמים ליכולות המוטוריות העדינות, מפתחים את החשיבה המתמטית ולא מצריכים שום ציוד, למעט ניירות צבעוניים. "קיפולי הנייר הם תרפיה של ממש ומהווים בסיס לחינוך לעיצוב ולמתמטיקה", אומרת האמנית מירי גולן, מנהלת המרכז. "הם מבוססים על חישובים גאומטריים ומביאים לשיפור בהישגי התלמידים ובעלייה במוטיבציה ללימוד גיאומטריה".
פרטים באתר: www.origami.co.il
8 צפייה בגלריה
פסטיבל ימי זמר ביוטיוב
פסטיבל ימי זמר ביוטיוב
פסטיבל ימי זמר ביוטיוב
(צילום: טל קירשנבאום)

ימי זמר וירטואליים: פסטיבל בגרסת הקורונה

אחרי 24 שנים רצופות של פסטיבלים עם מחוות ליוצרים הישראלים הגדולים, גם לשנה ה־25 היו תוכניות גדולות - שנגנזו. כתחליף, עיריית חולון ותיאטרון חולון מזמינים את הקהל לצפות ב"פסטיבל ימי זמר" לגמרי וירטואלי. המיטב מן המופעים שהוקלטו במהלך השנים יהיה מוכן לצפייה ביוטיוב, בין התאריכים 15-12 באפריל. בכל ערב בשעה 21:00 ניתן להיכנס לקישור ולצפות במופעי מקור נבחרים.
לצפייה ביוטיוב: https://bit.ly/2UNb2eA

סדנאות מצולמות: מוזיאון חיפה לאמנות

הרצאות מקוונות, הצצה לעולמם של אוצרי מוזיאונים, סיורים מודרכים וירטואליים בין התערוכות וגם סדנאות יצירה מצולמות. מוזיאון חיפה אמנם סגר את שעריו אבל פתח דלת להפעלות מקוריות לילדים ולמבוגרים בלי לזוז מהספה. בין היתר תוכלו להשתתף בסדנאות עשה זאת בעצמך: לעטר רצועות נייר מגולגלות, ליצור מובייל ולבנות סרטון אנימציה מקורי בסמארטפון. באתר המוזיאון.
8 צפייה בגלריה
גלריית האמנים הישראלים
גלריית האמנים הישראלים
גלריית האמנים הישראלים
(צילום: מריה פרייגר)

בד, זכוכית, נחושת: סיור בגלריית האמנים

Unity Art House היא גלריה קהילתית ללא כוונת רווח שנועדה לעזור לאמנים ישראלים לקדם את יצירותיהם. בחול המועד תוכלו לקפוץ לגלריה לסיור וירטואלי ללא תשלום, לשוטט בין יצירות חדשות של אמנים ישראלים ולזכות בהצצה לגבי אופן הכנתם מטכניקות וחומרים שונים: בובות, פיסול מנייר, איורים, ציורים, יצירות נחושת, זכוכית, ציורי שמן מקוריים, יצירות צילום, רישום, פיסול, קרמיקה, תכשיטים וכלים שימושיים.
לסיור ווירטואלי: הכנסו לעמוד הפייסבוק Unity Art House