תערוכת ציורים חגיגית של האמנית עילית קראוס תיפתח בחג השבועות (שישי) ביסוד המעלה. בתערוכה תציג קראוס, ילידת יסוד המעלה, מבחר מציורי הנוף הגליליים שלה.
2 צפייה בגלריה
עילית קראוס. אוהבת את המרחבים
עילית קראוס. אוהבת את המרחבים
עילית קראוס. אוהבת את המרחבים
(צילום: פרטי)
קראוס (64), ציירת ופסלת כבר מעל 40 שנה, נסעה אחרי הצבא ללמוד ציור בהולנד ולאחר מכן למדה בתל אביב ועבודות האמנות שלה מוצגות בתערוכות בארץ ובעולם. כיום היא גרה באבן יהודה אך היא מחוברת בקשר רגשי עד היום ליסוד המעלה, למקום שבו גדלה כדור חמישי למייסדי המושבה וממנו היא שואבת השראה לציוריה. "כל שבועיים אני נוסעת חזרה ליסוד המעלה, זה קשר שאי אפשר לנתק", היא אומרת.
בתערוכה תציג קראוס בעיקר ציורי נוף מהגליל שבו גדלה. "אני מרגישה שעוד לא התנתקתי מהגליל. עבדתי במשק בצעירותי ואני מחוברת לאדמה. הנופים שאני מציירת הם בדרך כלל נופים מהארץ, כמו שדות וחיטה. כל מה שקשור לנוף הישראלי מחובר אצלי והוא תמיד נותן לי השראה לכל העבודות. גם עבודות אבסטרקטיות או ציורים של דמויות תמיד מתחברים לי לנוף של הארץ. למרות שלמדתי בהולנד אין לי שום זיקה לא לאור האפור שם ולא לדמויות. האור הישראלי והנוף בגליל מדברים אליי יותר".
יסוד המעלה גם מספקת השראה לעבודותיה של קראוס. "זה המקום שגדלתי בו, אני דור חמישי במושבה וכל המשפחה שלי שם ואני נוסעת אליה לחגוג את כל החגים עם הילדים. זו מושבה קהילתית עם אופי משפחתי שיותר מחוברים לאופי שלי. עכשיו אנחנו נוסעים כל שבועיים להורים ואני כל הזמן 'שותה' את הנוף בדרך; אני לא אוהבת נוף אורבני, אני אוהבת מרחבים ובגליל רואים רק נופים. אנחנו נוסעים לעתים קרובות לטייל בצפון וכל כך הרבה פעמים טיילנו וזה אף פעם לא משביע. גם למיקום של יסוד המעלה בקצה הארץ יש אופי מיוחד, ולאנשים בצפון בכלל יש מין משהו מיסטי כזה".
2 צפייה בגלריה
אוהבת לצייר את נופי הגליל
אוהבת לצייר את נופי הגליל
אוהבת לצייר את נופי הגליל
(צילום: פרטי)
התערוכה תתקיים כאמור ביום שישי ברחוב הרימונים 1 ביסוד המעלה בין השעות 16:00-10:00 בחצר הבית של אחותה, וקראוס מצפה למטיילים רבים שיפקדו את התערוכה. "יהיו גבינות ויין באווירה חגיגית וקלילה. פרסמנו את התערוכה בפייסבוק ובקבוצות של הגליל ואני מקווה שתהיה תנועה, אנשים מחפשים עכשיו לצאת אחרי הקורונה ולאור הצפי למטיילים רבים אני מתארת שיבואו הרבה לצפון".
פורסם לראשונה: 09:11, 27.05.20