2 צפייה בגלריה
רשת של תמיכה
רשת של תמיכה
רשת של תמיכה
(צילום פרטי)
הרב נועם קריספל, הרב של הגרעין התורני 'אורות עילית' שבנוף הגליל, הגיע הבוקר (יום ג') לשמח את דיירי בית האבות 'יזרעאל תירוש' בעיר. הרב הגיע מצויד בגיטרה ומלווה בבנו המנגן על שלל תופים ובבן משפחה נוסף. יחד פצחו השלושה בשירה ובניגונים, שהעלו חיוך רחב על פני הדיירים, שזכו לרגעים של התרוממות רוח ויציאה מהשגרה המעיקה.
מופע הטריו המשמח היה חלק מפרויקט קהילתי שיזמה רשת המקומונים ידיעות תקשורת ומיינט. במסגרת הפרויקט התפרסו נגנים ברחבי הארץ מול בתי דיור מוגן ומול בתי התושבים והנעימו את זמנם בעת שהם נמצאים בהסגר.
2 צפייה בגלריה
הרב נועם קריספל והנגנים. הבה נגילה
הרב נועם קריספל והנגנים. הבה נגילה
הרב נועם קריספל והנגנים. הבה נגילה
(צילום: שרון צור)
"זה היה בוקר של מוסיקה ואנרגיה חיובית", אומרת עדי האס, מנהלת תחום תרבות ברשת המרכזים הקהילתיים. "בבית האבות יש שלושה מתחמים של דיירים עצמאים וסיעודיים, ובמשך קרוב לשעתיים הם נהנו מהנגנים, שעברו מבניין לבניין כדי להגיע לעשות לכולם שמח".
הדיירים יצאו למרפסות, חלקם רקדו והצטרפו בשירה וחלקם יצאו לרחבת הכניסה, כמובן תוך שמירה על מרחק. "ראינו את האושר בעיניים שלהם, הם לא הפסיקו להודות לרב והוא לא הפסיק לברך אותם", אומרת האס. "למרות המרחק ביניהם היה רגע אינטימי עם הרבה מאוד תקווה. כבר כמעט שבועיים שהם מנותקים מהמשפחות, והדברים הקטנים האלה הם שעושים את ההבדל".
וכך זה נראה ונשמע בשטח:
(מנגנים בנוף הגליל. צילום: שרון צור)

גם בימים כתיקונם מתנדב הרב קריספל במקום ומנעים בשירתו לקראת השבת. אבל הפעם, כשרומם את רוחם של הדיירים בשירת "שבחי ירושלים", "מי שמאמין לא מפחד" ו"הבה נגילה", קיבלו המילים משמעות מיוחדת ומחזקת יותר מתמיד.
יש להדגיש כי מערכת מיינט הקפידה שלא ליצור התגודדויות אלא לנגן עבור הדיירים ממרחק בטוח ולזמן קצר יחסית, כדי שלא לאפשר להתקבץ סביב הנגנים. כי הכי חשוב לשמור על הבריאות שלהם ושל כולנו.
פורסם לראשונה: 15:21, 24.03.20