משרד הבריאות עדכן היום (שני, 30.3) את עיריית מגדל העמק כי עוד שלושה תושבים מהעיר נדבקו בנגיף הקורונה, ביניהם זוג ואדם נוסף. בכך עלה מספר נדבקי הקורונה בעיר ל-61. רק שני תושבים החלימו עד כה מהמחלה - אליעד לוי ורוני ברגיל.
2 צפייה בגלריה
הרחובות ריקים
הרחובות ריקים
רחובות ריקים במגדל העמק
(צילום: שרון צור)
מהעירייה נמסר כי ראש העיר אלי ברדה שוחח עם השלושה, שאל לשלומם, חיזק אותם ואיחל להם רפואה שלמה והחלמה מהירה בשם כל תושבי העיר. השלושה הסכימו לפרסם את שמם באתר העירייה למען בריאות ושלום התושבים.
באשר למסלולם של שלושת החולים החדשים, טרם ידועים המקומות בהם שהו. החקירה האפידימיולוגית מתבצעת על ידי משרד הבריאות. כל מי שבא עמם במגע בשבועיים האחרונים עליו להיכנס לבידוד לפי הוראת משרד הבריאות ולדווח על כך באתר משרד הבריאות.
2 צפייה בגלריה
ראש העיר מגדל העמק אלי ברדה
ראש העיר מגדל העמק אלי ברדה
ראש העיר מגדל העמק אלי ברדה
(צילום: שרון צור)
"מה שקורה במדינה קורה גם פה בעיר", מנסה ברדה להסביר מדוע יש אצלו בעיר כל כך הרבה נדבקים, "אני מעריך שזו תוצאה של כל מסיבות הפורים והאירועים המשפחתיים שנערכו בהשתתפות של עד מאה איש. אחד נדבק איפשהו והדביק עוד. יש עכשיו ריבוי בדיקות, כך שיש גם ריבוי חולים. צריך לשמור על הנחיות משרד הבריאות".
אירוע הקורונה המתגלגל במגדל העמק החל בערב יום שישי, ה־28 בפברואר. אז החלה להתפשט בעיר שמועה על תושב העיר שחלה בקורונה. הידיעה הזו הגיעה גם לראש העיר ברדה שניסה לברר את שמו של החולה, אך במשרד הבריאות הבהירו לו כי יש חיסיון רפואי ואי אפשר לחשוף אותו. מפלס הלחץ בקרב התושבים עלה גם במהלך שבת בבוקר, וברדה הגיע בסופו של דבר לחולה, רוני ברגיל.
"היתה דאגה, לחץ והיסטריה בעיר ואני אמרתי לעצמי שאני לא יכול לתת לזה להימשך. ואז נפל לי האסימון והחלטתי להתקשר לרוני, שאני מכיר אותו עשרים שנה", אמר ברדה, "דיברתי איתו, שאלתי לשלומו וביקשתי ממנו לפרסם את שמו במטרה להוריד את מפלס החרדה בעיר. הוא אישר. ככה מי שמכיר אותו יידע אם נפגש איתו. למעשה, ככה פיצחתי את החסינות הרפואית של משרד הבריאות. מאותו רגע, בכל פעם שאני מקבל שם של תושב שנדבק בקורונה אני מתקשר אליו, שואל לשלומו ומקבל ממנו אישור לפרסם את שמו. מכל השיחות האלה אני יוצא מעודד. העברתי את הנוסחה הזו לכל חבריי, ראשי הערים בארץ".