אחרי יום מורט עצבים עשר הצעירות מעפולה שנתקעו בעיר קוסקו בפרו הגיעו לעיר הבירה לימה והן מחכות עכשיו לטיסה חזרה ארצה.
2 צפייה בגלריה
צעירות
צעירות
צעירות
(צילום: פרטי)
העיר קוסקו נמצאת בגובה של 4,000 מטר מעל פנים הים ומרוחקת מעיר הבירה לימה כ- 1,100 קילומטר, כאשר דרך הגישה הבטוחה אליה היא רק דרך טיסות. אחרי מאמץ גדול הושכרו ארבעה מטוסים מארצות הברית על ידי סוכנות הנסיעות 'אמסלם טורס' והן הטיסו את הצעירות מעפולה ועוד מאות ישראלים ללימה.
אורון גולן מעפולה, אביהן של התאומות טל ותמר גולן התקועות בעיר קוסקו, מספר על היום שעבר עליו: "ברגע האחרון השאירו אותם מחוץ לשדה התעופה בקוסקו. הטילו קשיים ועיכובים ואחרי יום שלם הורתה להם המשטרה לחזור להוסטלים. במשך הלילה היו מגעים שכבר הבוקר הטיסות מקוסקו ללימה ייצאו וזה אכן יצא אל הפועל והישראלים עלו על המטוסים שהביאו אותם ללימה. בשעות הערב המאוחרות מטוסי 'אל-על' אמורים להחזיר אותם לישראל. יש הרבה מעורבים בסיפור הזה שמנסים לסייע. אם זה 'אמסלם טורס' הגדולים מכולם, משרד החוץ, ראש הממשלה וכל מי שרק אפשר".
2 צפייה בגלריה
הצעירות העפולאיות שנמצאות בפרו
הצעירות העפולאיות שנמצאות בפרו
הצעירות העפולאיות שנמצאות בפרו
(צילום: פרטי)
האב אומר כי הוא כמו יתר המשפחות של הישראלים מחכים לעוד יום מורט עצבים עד שיראו את הילדים אכן עולים על המטוס שיחזיר אותם הביתה: "אנחנו מתפללים שהכל יהיה בסדר. הבנות מסרו שהן בסדר. הם עברו ימים מסויטים אבל הם מעודדים אחד את השני שם. מדובר בחבר'ה שהם מלח הארץ ששומרים אחד על השני. אני מאוד מקווה שהכל יהיה בסדר. מחזיקים אצבעות".
פורסם לראשונה: 17:52, 19.03.20