בזמן שמערכת החינוך מושבתת וילדי בתי הספר והגנים נמצאים בבתיהם עקב התפשטות הקורונה, יש מי שמנסה לשמור על חיי השגרה של הילדים בתוך כל הטירוף הזה. על פי הוראות משרד החינוך בבתי הספר, המורים מחויבים להעביר שיעורים מרחוק, אך בקרב הגננות אין הדבר כך. אחת הגננות שהחליטה לא לוותר על הקשר עם הילדים בגן בתקופה זו היא ניקול דהן (46) מקיבוץ יפעת, שדואגת להעביר לילדים מדי יום סרטונים ולשמור איתם על קשר רציף.
1 צפייה בגלריה
ניקול דהן. רחוק זה הקרוב החדש
ניקול דהן. רחוק זה הקרוב החדש
ניקול דהן. רחוק זה הקרוב החדש
(צילום: פרטי)
דהן, נשואה ואם לשניים, היא גננת ותיקה ב'גן הדר' לגילאי 6־3 בשמשית. "לגננת יש תפקיד חשוב גם מהבית והוא לשמור על קשר יומי עם ההורים, עם הילדים וכמובן עם הצוות שלי, שמקבל הדרכה ועובד יחד איתי בשיתוף פעולה", מסבירה דהן כיצד הדברים מתנהלים כעת, "אנחנו תמיד עם יד על הדופק ובודקות מי מהילדים או ההורים צריך יותר עזרה, הכוונה ותמיכה. יש לנו קבוצה בוואטסאפ דרכה אנחנו מעבירות סרטונים לילדים והם מעבירים לנו. בשלב הראשון שלחתי סרטון שלי שבו אני משתפת את הילדים שיצאנו לחופשה ארוכה ועכשיו כל אחד מהם צריך לעשות לעצמו יחד עם אמא ואבא סדר יום. המטרה היא לשמור על שגרת היום שלהם. היום שלחתי עוד סרטון שבו שרתי יום הולדת שמח לאחת הילדות מהגן שחוגגת יום הולדת ואחר כך הקראתי להם סיפור. אני שולחת שירים שאנחנו שרים בגן ומה שאפשר כדי לתפעל אותם ולשמור על קשר ישיר. אנחנו משתדלים להעביר גם להורים את סדר היום שאנחנו עושים איתם בגן כדי שיפעלו איתם בהתאם לכך".
לדבריה, לפחות כרגע הילדים קיבלו את תקופת ה'בידוד' בצורה יפה ולא הפגינו חשש או בהלה. "עוד לפני שיצאנו לחופשה דיברנו גם על החשיבות שבשטיפת ידיים. הילדים העלו בעצמם את נושא הקורונה, היו מודעים למחלה ואמרו שלא צריך להיבהל מזה כי זה כמו שפעת וילדים לא נדבקים בזה. כשיצאנו לחופש הסברתי להם שאנשים מומחים שמטפלים במחלה החליטו שכדי שלא נידבק או נדביק כדאי שכולנו נישאר בבית. הם בסך הכל באווירה טובה בבית ואין פאניקה. הם כן מתגעגעים ורוצים לחזור לגן. אנחנו שומרים עם כולם על קשר אישי ובודקים את מצבו של כל אחד מהם כדי לדעת שהכל בסדר".
דהן מוסיפה כי שמירה על סדר יום מסוים בדומה למתרחש בגן, מסייעת לילדים. "אחת האמהות שלחה לי תמונה של הילד שלה מצייר ומיד אחר כך הוא הלך לשים את הציור במגירה של ההורים שלו בחדר, בדיוק כמו המגירה של הציורים בגן. זה היה נורא יפה לראות את זה וסימן לכך שילדים צריכים שגרה. אנחנו לא עושים איתם שיעורים מרחוק כמו בבית הספר אבל יש הרבה סרטונים, הדרכות והצעות להפעלה. סרטונים שבאים בסדר כרונולוגי כמו בגן: אם זה סרטונים של בוקר טוב, של התעמלות בוקר וכדומה. חלק מהסרטונים שההורים שולחים לי אני מעבירה בקבוצת תפוצה כדי ששאר הילדים יתעודדו לעשות גם כן. נוסף על כך משרד החינוך שולח לגננות קישורים שיש להעביר להורים של למידות מכוונות דרך המחשב".
איך זה מבחינתכן הגננות לקום לבוקר שהוא בלי גן והכל נעשה דרך המסכים?
"במשרד החינוך אומרים שהרחוק זה הקרוב החדש. אני גם מדריכת גננות אז אני נמצאת איתן בקשר ואנחנו לומדות יחד את המצב החדש. המדריכות מלמדות את הגננות איך לתפעל את הילדים מרחוק ולהישאר איתם בקשר חם גם במצב הזה, בלי להציף את ההורים יתר על המידה אלא במינון הנכון".
פורסם לראשונה: 15:02, 24.03.20