שיר כדורג'י בת ה-22 ממגדל העמק החלה לפני כשבועיים להרגיש תסמינים שלא בישרו טובות. הגרון כאב ואיתו הגיעו שיעול חזק, חום גבוה ודלקת גרון. סוג של שפעת. התסמינים לא הותירו ברירה וכודרג'י ומשפחתה הזמינו את מד"א לביתם על מנת שיבדקו האם מדובר באותו נגיף מדובר - הקורונה. כשהתוצאות הגיעו החשש אכן התברר כנכון והבדיקה יצאה חיובית.
2 צפייה בגלריה
שיר כורדג'י. מתגעגעת למשפחה
שיר כורדג'י. מתגעגעת למשפחה
שיר כודרג'י. מתגעגעת למשפחה
(צילום: פרטי)
"הייתי בהלם. זה מכניס אוטומטית לפחד כי בכל זאת מדובר בווירוס שכל העולם מדבר עליו ואנשים מתים ממנו", סיפרה, "אז את חושבת הרבה מה יהיה. החרדה האמיתית הייתה להדביק את אמא שלי שהייתי איתה במגע אבל ברוך השם הבדיקה שלה יצאה שלילית".
כמו ישראלים רבים, גם כודרג'י נדבקה לאחר שיצאה לחגוג את מסיבת הפורים. במקרה שלה זה היה ב'האנגר 11' שם נחשפה לחולה קורונה. "לא חששתי לצאת כי עדיין לא הייתה מודעות לנושא כמו היום וההנחייה הייתה שמותר להתקהל עד קבוצות של 5,000 איש. אני מתוך ה-1,000 הראשונים שנדבקו פה בארץ".
לאחר שלא הרגישה טוב, הצעירה ממגדל העמק התפנתה למרכז הרפואי ה'עמק' וכעבור מספר ימים כבר הועברה למלון 'דן פנורמה' בתל-אביב שם היא נמצאת עד היום. "יש לי עוד קצת תסמינים אבל בעיקרון אני מרגישה טוב. יש עוד קצת שיעול וקוצר נשימה. בכל זאת אנחנו נמצאים במלון מלא קורונה". היא אומרת ומוסיפה, "החולים חשופים אחד לשני ואף אחד לא באמת מודע האם זה מסכן אותנו או לא. הרבה אנשים הגיעו לפה בלי שום תסמינים ופיתחו אותם בהמשך. אנחנו לא יודעים לקשר אם זה כי הם נחשפו לחולים האחרים".
כודרג'י אומנם מודה שהמעבר למלון הקלה עליה את התהליך, אך מבהירה כי בניגוד למה שמצויר בתקשורת כי החולים במלון עושים איזו מסיבת קורונה מטורפת לא כך הם פני הדברים. "קודם כל אני חייבת לציין שהצוות בבית החולים העמק היה מדהים", אמרה, "הם טיפלו בי בצורה הכי מדהימה שיש וקיבלתי מענה על כל דבר שרציתי. מאוד דאגו ותמכו בי, נכנסו אלינו כל שעה לבדוק מדדים. היחס שם היה מצוין והיה לי קצת קשה לעזוב אותם, אבל אין ספק שהשהייה במלון עדיפה על בית החולים.
"אנחנו מאוד תומכים אחד בשני פה", היא מוסיפה, "מנסים להתעסק בדברים שיעשו לנו טוב ויעזרו לנו לשכוח את המצב. אבל לא מדובר פה בחופשה. אנחנו לא מבלים כל היום או שעושים פה יותר מידי כיף. בטח לא מסיבות כמו שמתארים בתקשורת. יש פה סיפורים מאוד קשים עם לא מעט אנשים שהיקירים שלהם מורדמים ומונשמים או נפטרו מהקורונה. לעיתים מפנים מפה אנשים שמפתחים תסמינים קשים וזה מכניס לבהלה. יש פה אנשים שרוצים הביתה ומתגעגעים למשפחות שלהם ונכנסים למצב נפשי מאוד קשה. בגלל כל אלה הצוות של המלון דואג שיהיה לנו הכל. אם זה רמקולים, מקרן, משחקים בכדי שנפעיל את עצמנו ולא כל היום נסתגר בחדרים. מה שמראים בסרטונים שכיבכול מכייפים פה זה אחוז מאוד קטן ממה שהולך פה. רוב האנשים שרובם חרדים כמעט לא יוצאים מהחדרים. יש פה הרבה אנשים שלא מרגישים טוב".
אחרי שנדבקת יש תחושת הקלה שכעת את לפחות מחוסנת מהנגיף?
"האמת שהנושא הזה קצת נמצא אצלי במחלוקת. כן ישנה הקלה שכביכול אני חסינה, אבל שוב מי באמת יודע? זה לא מוכח ב-100%. גם יש לא מעט חולים שהמצב שלהם היה בסדר גמור ופתאום המצב שלהם התדרדר בבת אחת ועכשיו הם מונשמים ומורדמים. אז זה נורא מפחיד כי אין חוקים קבועים למחלה הזו".
על התמודדות האישית שלה במלון היא אומרת: "אני שמחה להיות פה בעיקר בגלל שאני רגועה שלפחות כאן אני לא מסכנת את המשפחה שלי. אנחנו די התחברנו כמו משפחה החבר'ה במלון ומשתדלים להרים אחד את השני. זה מרגיש כמו סוג של ה'אח הגדול' פה".
2 צפייה בגלריה
מחסום בכניסה למגדל העמק
מחסום בכניסה למגדל העמק
מחסום בכניסה למגדל העמק
(צילום: שרון צור)
בכל זאת אם התיאוריה הזו נכונה אני מאמינה שהמשפחה מחכה כבר שתחזרי. שתהיה אשת הקשר שלהם לעולם החיצון: קניות, סידורים.
"לא זה לא יקרה. לא חושבת שיהיה לי כח לזה". היא צוחקת, "סתם, אני אעזור בכל דבר. גם אומרים שמי שמחלים מהקורונה יכול לתרום נוגדנים. אז הדבר הראשון שאני אעשה כשאני אצא מכאן זה קודם כל לחבק את המשפחה שלי. ההורים שלי ו-2 האחים המהממים שלי ואחר-כך זה לרוץ ולתרום דם בכדי לסייע לאנשים. זה נורא חשוב".
לאזרחים בבית היא אומרת ערב חג הפסח: "בתור חולת קורונה אני פחות חושבת מה יקרה איתי אלא בעיקר על התושבים שזה אבא שלי שהוא חולה לב ונמצא באוכלוסייה בסיכון והמשפחה שלי שהדאגה אליהם גדולה. בגלל זה אני מבקשת מהתושבים בעיקר במגדל העמק שהיא אחת הערים עם הכי הרבה נדבקים שיישארו בבית. גם אם מדובר באנשים צעירים שחושבים שהם לא נמצאים בסכנה, שיחשבו על אחרים. על סבא שלכם, על השכנה שלכם. אני רואה פה אנשים שמאבדים את היקרים שלהם ברגע אחד וזה ממש מפחיד. קיבלנו בשורה שלמישהי פה נפטר הבעל היום ומישהי אחרת שבעלה גם כן נפטר והבן נמצא במצב קשה כשהוא מורדם ומונשם. אלו בשורות קשות. אז המינימום שאפשר לעשות זה לשמור ולשמוע להוראות כמה שזה קשה כי טעות אחת יכולה לעלות ביוקר".
כודרג'י עברה בדיקה אחת שיצאה שלילית וכעת היא מחכה לבדיקה הבאה בתקווה שגם היא תצא שלילית, אך עד שזה יקרה היא לבינתיים מתכוננת לערב חג שונה במיוחד ממה שהורגלה עד עכשיו, ליל סדר במלון 'דן פנורמה' שייזכר לעד כסדר בסגר בצל הקורונה.
פורסם לראשונה: 14:36, 08.04.20