חושן פרץ, תלמידת כיתה ד' בקרית שמונה, היתה אמורה לחגוג יום הולדת עם כל בני כיתתה - אך בגלל האיסור על התכנסות, החגיגה בוטלה.
2 צפייה בגלריה
יום הולדת מיוחד
יום הולדת מיוחד
יום הולדת מיוחד
(צילום: פרטי)
מי שהתגייסה להציל את המצב היא שרון שמולה, החונכת שמלווה את חושן במסגרת תוכנית 'פותחים עתיד' של הסוכנות היהודית, בבית הספר 'המגינים' בעיר. שמולה ארגנה לחושן מסיבת הפתעה במחשב, באמצעות תוכנת 'זום', עם כל החברים וכל מי שתכננה להזמין. היא עצמה הגיעה לביתה של חושן עם עוגות וממתקים, מלווה בליאן, חברתה הטובה ביותר של חושן. יחד עם כל החברים שצפו דרך המחשב, הם חגגו יום הולדת בנוסח ימי הקורונה: החברים שרו שירים, ושמולה נתנה לחושן את המתנות שהביאה בשמם.
2 צפייה בגלריה
כולם בזום
כולם בזום
כולם בזום
(צילום: פרטי)
בסוף החגיגה אמרה חושן: "אני בטוח אזכור את יום ההולדת הזאת יותר מכל ימי ההולדת שהיו לי עד היום. החברים הגיעו לחגוג איתי בדרך קצת שונה אבל מה שחשוב זה שכולנו היינו יחד - גם אם זה היה מרחוק".
שרון שמולה, נאמנה (חונכת) ב'פותחים עתיד': "לאורך כל השנה אנחנו מלווים את הילדים שמשתתפים בתוכנית במצבים הכי רגישים שלהם ודואגים להם בכל רגע ורגע, בבית הספר וגם מחוצה לו. כשהבנתי שחושן ביטלה את חגיגת יום ההולדת שתכננה, גייסתי את החברים שלה לתוכנית ויצרנו עבורה חגיגה דיגיטלית. אין ספק שזו היתה דרך מיוחדת לחגוג לה יום הולדת שהיא לא תשכח ואני שמחה מאוד שהספקנו לעשות זאת לפני ההנחיה של הימנעות ממפגשים באופן מוחלט".
בימים אלה, כשבתי הספר סגורים, כ־300 נאמנות נוספות תומכות בכ־5,000 ילדים בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית בישראל. הן דואגות לשיחות תכופות ולמעקב אחרי כל ילד שהן מלוות לאורך השנה.