הצוות בבית האבות 'עמל טבריה' מצא פתרון יצירתי לדיירי המקום, שמנועים בימים אלה מלפגוש את בני משפחותיהם: במקום פגישות פנים אל פנים, שיחות וידאו.
1 צפייה בגלריה
ברטה בשיחת וידאו עם הבת אתי. מרגש
ברטה בשיחת וידאו עם הבת אתי. מרגש
ברטה בשיחת וידאו עם הבת אתי. מרגש
(צילום: בית אבות 'עמל טבריה')
כל בוקר מסייעים אנשי הצוות לדיירים לערוך שיחת וידאו עם בני משפחתם. במהלך היום הם גם שולחים לבני המשפחה סרטונים המתעדים את הפעילויות שנערכות במקום.
מנכ"לית רשת בתי האבות 'עמל ומעבר' גלית גז ומנהלת 'עמל טבריה' לילך כהן, יחד עם אנשי הצוות במקום, יזמו פעילויות רבות כדי לעזור לדיירים להתגבר על הבדידות ולשמור על קשר עם בני המשפחה.
אתי אדרי, שאמה ברטה מתגוררת בבית האבות 'עמל טבריה', מספרת: "אני נוהגת לבקר את אמי פעמיים בשבוע, להביא לה בגדים ואוכל שהיא אוהבת. לנוכח המצב החדש אסור לי לבקר ואני משאירה את הדברים בכניסה. אני מדברת איתה פעמיים ביום, בבוקר ובערב, בשיחת וידאו, ובמהלך היום מקבלת סרטונים שלה בפעילויות השונות, כמו למשל פיזיותרפיה, ורואה שמצבה משתפר. אני מתגעגעת ודואגת לה וכך גם הנכדים, אבל מבינה את החשיבות לשמור על בריאותה ועל בריאות הדיירים והצוות במקום".
לילך כהן, מנהלת בית האבות: "הסברנו לדיירים על נגיף הקורונה ועל החשיבות שבשמירה על ההיגיינה והמרחק. במטרה למנוע הדבקה ולשמור על הדיירים אסרנו על ביקורים של קרובי משפחה. העברנו לקרובים את מספרי טלפון של אנשי הצוות והצענו להם לקיים שיחות וידאו. פתחנו גם קבוצות וואטסאפ של המחלקות, שבמהלך היום נשלחים אליהן סרטונים ועדכונים שוטפים. אני רוצה להודות לבני המשפחה על שיתוף הפעולה ולצוות המסור שהתגייס לחזק את הדיירים בתקופה קשה זו באמצעות שיחות וידאו אישיות ותגבור הפעילויות גם בשעות הערב".