משרד הבריאות עדכן היום (שישי, 27.3) את עיריית מגדל העמק כי עוד שישה תושבים מהעיר נדבקו בנגיף הקורונה, ביניהם שלושה בני אותה משפחה אחת וגם אב ובן. בכך עלה מספר נדבקי הקורונה בעיר ל-57. רק שני תושבים החלימו עד כה מהמחלה - אליעד לוי ורוני ברגיל.
2 צפייה בגלריה
ראש העיר מגדל העמק אלי ברדה
ראש העיר מגדל העמק אלי ברדה
ראש העיר מגדל העמק אלי ברדה
(צילום: שרון צור)
מהעירייה נמסר כי ראש העיר אלי ברדה שוחח עם השישה, שאל לשלומם, חיזק אותם ואיחל להם רפואה שלמה והחלמה מהירה בשם כל תושבי העיר. השישה הסכימו לפרסם את שמם באתר העירייה למען בריאות ושלום התושבים.
באשר למסלולם של ששת החולים החדשים, טרם ידועים המקומות בהם שהו. החקירה האפידימיולוגית מתבצעת על ידי משרד הבריאות. כל מי שבא עמם במגע בשבועיים האחרונים עליו להיכנס לבידוד לפי הוראת משרד הבריאות ולדווח על כך באתר משרד הבריאות.
תושב העיר דרור כהן הוא איש כדורגל מוכר וידוע. הרבה שנים הוא עובד במחלקת הנוער של קבוצת 'הפועל' המקומית, ולפני כן היה מאמן מצליח מאוד בליגות הנמוכות. בנו הקטן אוריין בן ה־14 נדבק בקורונה. הוא בא במגע ישיר עם חולה קורונה אחר מהעיר, נכנס לבידוד ותוך כדי התגלו אצלו התסמינים. הוא עבר בדיקה ויצא חיובי.
"הוא היה ארבעה ימים בבידוד בחדר שלו. היינו משאירים לו את האוכל ליד הדלת. הוא כל הזמן דאג שלא ניכנס אליו. כשעלה לו החום עשו לו בדיקה", סיפר כהן, "ביום חמישי שעבר התקשרו ואמרו לי שהוא חיובי. הייתי המום. לא חשבתי לרגע שהוא יידבק. אוריין היה לחוץ מאוד ולא ידעתי איך לספר לו. נעזרתי באחות קופת חולים מקסימה שדיברה איתו והרגיעה אותו. ראש העיר התקשר ועודד אותנו. אחרי כחצי שעה באו ממד"א ולקחו אותו לאשפוז בבית חולים 'העמק'. הוא נמצא עם עוד מישהו בחדר. מצב הרוח שלו בגדול בסדר. הוא פעם ראשונה לבד. כל הסיטואציה הזו לא נעימה, אבל היינו איתו כל הזמן איתו בתקשורת. לשמחתנו הוא עכשיו בבית".
2 צפייה בגלריה
דרור כהן במרפסת ביתו. נמצא בבידוד כי הבן חלה בקורונה
דרור כהן במרפסת ביתו. נמצא בבידוד כי הבן חלה בקורונה
דרור כהן במרפסת ביתו. נמצא בבידוד
(צילום: שרון צור)
כהן ואשתו סיגלית עברו בדיקה לגילוי קורונה ושניהם יצאו שליליים. "מגדל העמק זו עיר חמה. יש הרבה מגע בין אנשים. זו התוצאה של חגיגות פורים, שאנשים רצו לשמוח. היו הרבה שיעורי תורה ואחד הדביק את השני", הסביר כהן ומספר על המצב בעיר: "הרחובות ריקים. בלילה יש הרגשה של עוצר. אין אנשים בכלל. אף אחד לא מטייל. מפחיד. ובכל זאת אני מקווה שאלוהים ישמע את כל הבקשות של עם ישראל וימחל לכולם. האירוע הזה מסביר לנו מה חשוב ומה פחות חשוב בחיים. אני בטוח שכולם ייצאו לדרך חדשה. יש במדינה שלנו יותר מדי שנאת חינם. האירוע הזה צריך להכניס את כולם לפרופורציה. צריך לעזור לחלש, להיות ערבים זה לזה ולתמוך לא רק כשהמצב לא טוב אלא גם בשגרה וגם ביום־יום. פשוט להיות אנשים טובים".
פורסם לראשונה: 17:44, 27.03.20