הקונסרבטוריון העירוני בעפולה ורשת 'שחקים עפולה' יצאו לאחרונה במיזם 'משפחה מנגנת': במסגרת המיזם מתועדות משפחות שכמה מילדיהן לומדים מוזיקה ובגלל המצב ממשיכים להתאמן בבית, בהדרכה מרחוק של מורי הקונסרבטוריון.
2 צפייה בגלריה
משפחת מורלס
משפחת מורלס
משפחת מורלס
(צילום: פרטי)
דוגמה אחת מיני רבות היא משפחת מורלס. ארבעת ילדי המשפחה מתאמנים במהלך השנה בקונסרבטוריון: ליליאנה (7) לומדת פסנתר עם המורה נלי מילשטיין; ראובן (9) לומד קלרינט עם המורה אלון זיסר ומנגן בתזמורת נשיפה צעירה; נתן (11) לומד ויולה עם המורה אולגה דיסיאטסקי ומנגן בריטון בבית הספר 'אלון יזרעאל'; ואלי (13) לומד חצוצרה עם המורה דימה קרייזלבורד, מנגן בשתי תזמורות נשיפה ובהרכב קאמרי, לומד בכיתת המוזיקה בחטיבת 'אלון' ובבית הוא מנגן גם בפסנתר.
גם ילדי משפחת בלומנפלד ממושב רמת צבי אוחזים בכמה כלי נגינה: רתם (12) לומד עם המורה מרינה קנבסקי לנגן בצ'לו; ענבר (10) לומד פסנתר עם המורה ריטה קולטמן; וקשת (8) לומדת כינור עם המורה רנה גדז'ייב. כולם ממשיכים לנגן ולהתאמן בבית בימים אלה, כשהמורים נותנים להם עצות והדרכה מקוונת.
לצורך האימון הביתי של כלל התלמידים בקונסרבטוריון נפתחה גם קבוצת ווטסאפ מיוחדת של הורים, מורים ותלמידים, שמשתפים הדרכות וקטעי מוזיקה.
2 צפייה בגלריה
רתם בלומנפלד
רתם בלומנפלד
רתם בלומנפלד
(צילום: פרטי)
לילך מידן, מנהלת הקונסרבטוריון העירוני ומנהלת המיזם, מברכת את התלמידים: "למוזיקה יש את הכוח להניע, ואת הכוח להרגיע", אומרת מידן. "קרוב ל־500 תלמידי הקונסרבטוריון העירוני וכל המורים נמצאים בימים אלה בבית, מכורח הנסיבות. אבל על המוזיקה אנחנו לא מוותרים. בעזרת הווידיאו וכל האמצעים הדיגיטליים האפשריים, הצוות שומר על קשר עם התלמידים, שולח תרגילים ועצות לאימון בבית ומעודד אותם להמשיך לנגן, לשיר ולהתאמן".