המדינה לא מקיימת את שהבטיחה לעוסקים ולחברות , קיימים מענקים להחזר הוצאות קבועות הממתינים לטיפול מעל 200 ימים , השגות המוגשות למחלקות הקורונה ברשות המיסים לא זוכות למענה מיידי .
1 צפייה בגלריה
רו"ח ניצן לזרוב
רו"ח ניצן לזרוב
רו"ח ניצן לזרוב
(צילום: אורי לובן)
כתוצאה מזה ישנם עסקים שממשיכים לשלם את מלא ההוצאות הקבועות שלהם כמו שכירות ארנונה ועוד אשר ירדו בהכנסות כמעט ל אפס אשר לא זוכים לקבל מענה מתאים .https://lazarov.co.il/
ניכר כי קיים כאוס גדול במערכת הנובע בעיקר ממחסור בכח אדם .רשות המיסים והעומדים בראשה חייבים להבין כי אחרי המספרים עומדים בני אדם העומדים על סף קריסה.
מי שלא קיבל את מלוא המענקים חייב למהר"
רואה החשבון ניצן לזרוב הוא הבעלים של משרד רואי חשבון הפועל בהתאמה אישית. לזרוב מתאים עצמו ללקוחותיו ופותר את העניינים באופן לא סטנדרטי, כלומר-נותן שירות המותאם באופן אישי ללקוח ומידותיו
לזרוב: "כשמטפלים בלקוח גדול יש צורך בביצוע בקרה בעסק לעיתים מתכננים תכנית התייעלות ובקרה פנימית. בעסק קטן צריך ממש להיכנס לראש של הלקוח ולהבין מה העסק צריך. לעיתים הבעלים עצמו לא מכיר את הצרכים, כמו בדוגמת חברה מתחום השירותים שמנהלה לא ידע שהוא צריך ניתוח דוח שכר עבודה, מה שקובע חלק מהרווחיות של העסק."
לזרוב הנחשב למוביל בישראל בתחומו מנהל בשוטף קרבות מרים מול משרד האוצר ולשכת המס בקשר לזכויות לקוחותיו בימי הקורונה הסוערים.
"המדינה נכשלה בטיפול בעסקים חד משמעית. התביעות להשבת הוצאות קבועות תקועות וגם הערעור על החלטות המדינה לא מתקדם. הסיפור הזה משרשר לשאר המענקים שפועלים בשיטת הדומינו. מי שלא קיבל מענק להחזר הוצאות קבועות יתעכב מאוד בבקשתו הבאה. זה יוצר פקק בטיפול בבקשה להנחה בארנונה ובמענקי ההמשך.
מאפיין משמעותי שמעניק למשרד יתרון על פני המתחרים הוא היחס האישי שניתן ללקוחות. לצד היחס האישי והסבלנות הרבה ניצן מספר שהוא לא זמין 24/7. "אני לא זמין ללקוחות בכל שעות היממה, בכל זאת יש לי משפחה וצריך לשים גבולות". ניצן ממשיך ואומר: "אך אם יש למשל לקוח שנמצא בחו"ל והוא נתקל בבעיה קשה, אני אענה לו ואעזור לו גם מחוץ לשעות הפעילות. אני משתדל לתת את כל כולי בעבודה. התקופה הנוכחית מאתגרת מאוד - גם מול רשות המיסים וגם מול הלקוחות, לא פשוט בכלל עכשיו עם השינויים והמענקים ואין לשכוח שיש להמשיך לטפל גם בשוטף.
לאחרונה המדינה התייעלה ופתחה ערוץ ערער נוסף על החלטות הרשות בית דין ספציפי לטיפול מזורז בתביעות ובדיקת הזכאות באופן מסודר. עד שזה יקרה ויתחיל לתת פיתרון אני מייעץ ללקוחות לקחת מה שיש, גם אם לעיתים המדינה שופכת כסף בלי לבדוק מספיק טוב. במקרים כאלה יהיה מספיק זמן לעשות סדר ולבצע החזרים".
רו"ח ניצן לזרוב מתריע: "עסקים שלא עוקבים בצורה מקצועית אחרי הזכאות למענקים ייכנסו למשבר. צריך להיערך בדחיפות לפני שהשער ננעל ולפנות לבית הדין במהירה. אני חושב שלא קרתה שואה כלכלית בישראל, אבל חלק מהמקצועות ממש נמחקו. מי שנכנס לקורונה במצב חלש ספג נוק אאוט עסקי. הרבה עסקים נאלצו לשנות התנהלות וזה דווקא קרש ההצלה שלהם בטווח הארוך".