2 צפייה בגלריה
מיינט נותנים יד לעצמאים
מיינט נותנים יד לעצמאים
מיינט נותנים יד לעצמאים
(.)
בימים אלו, בהם חווינו יחדיו את וירוס הקורונה, שהיווה טלטלה גלובלית בכל תחום, נדמה היה כי העולם עמד כולו מלכת. התכנסנו לבתים, הגפנו את התריסים, סגרנו את העסקים, הפסקנו לטוס, לקנות ולבלות.
בעלי העסקים מבנינו מצאו את עצמם בחוסר ודאות משמעותי. ישנם כאלו שהבינו כי על מנת להמשיך בשגרת החיים הסדירה עליהם להתאים את בית העסק למציאות המשתנה. כך יצאו יותר ויותר חנויות אל המרחב הדיגיטלי, הוקמו שירותי משלוחים כמעט מכל חנות אפשרית. אבל יש כאלו שעדיין לא פיצחו את מודל השיווק החדש לימי פוסט קורונה.
עסקים המעוניינים לחזור ולקדם את עצמם חייבים לפעול דווקא בימים אלו לגיבוש אסטרטגיה חדשה רב מימדית שיכולה להתאים לעבודה בשגרה ובחירום. עליהן להפעיל ערוצי שיווק חדשים, לחשוב דינמית לייצר הזדמנויות ובעיקר להבין שמה שהיה השתנה.
2 צפייה בגלריה
ליאורה לייבוביץ
ליאורה לייבוביץ
ליאורה לייבוביץ
(צילום: עמרם סוויסה)

אז מה עליכם לעשות?

1. המהפכה הדיגיטלית נמצאת בשיאה. חישבו האם וכיצד ניתן לתרגם את פעילות העסק שלכם לשהייה במרחב הדיגיטלי. ממש כתמונת מראה משלימה לבית העסק במציאות. השקיעו בבניית תדמית דיגיטלית הכוללת נכסים כגון: אתר, עמודים ברשתות חברתיות, חנות.
2. ייצרו תוכן מעניין שימשוך אנשים להגיע דווקא אליכם. נקודת הבידול של בית העסק שלכם תסייע לכם להבליט את הפעילות שלכם ובכך להגדיל את החשיפה והפעילות. הקפידו לעבוד עם אנשי מקצוע מתאימים ולייצר תוכן מעניין כתוב נכון המעניק ערך מוסף לקורא.
3. צאו מאיזור הנוחות שלכם. צרו מוצרים חדשים ומשלימים לשירות שלכם. תוספת שירותים תגדיל את נתח הפעילות וגם תאתגר אתכם לעשייה נוספת שתשכיח את התקופה שהייתם ספונים בבתים. התנועה תייצר אינרציה ועבודה.
4. מצאו את אפיק התקשורת והפרסום הטוב ביותר לעסק שלכם. בעידן הדיגיטלי הפרסום באינטרנט מאפשר לכל בית עסק להגיע לרשת ולקהל יעד רלוונטי. מעצם ריבוי אפשרויות הפרסום בעולם הדיגיטלי יכול כל עסק להתחיל לפעול בתקציב קטן, ותוך כדי הקמפיין עצמו לבדוק וללמוד מה מתאים ומצליח ולפעול ומספק תוצאות. חשוב לזכור כי כדי לקבל תוצאה אפקטיבית רצוי להתאים את הפרסום לפלח השוק ולקהל היעד.
5. יחד עם זאת ישנם אפיקי תקשורת שיווקית משלימים כגון יחסי ציבור שיכולים לסייע לכם. חשוב לזכור כי פעילויות אלו צריכות להעשות על ידי מומחים לנושא שידעו לתרגם את המסרים השיווקיים לידיעות עיתונאיות, לכתבות באתרי אינטרנט מובילים, בערוצי הטלויזיה, ברדיו ובעיתונות מקומית. בנוסף כדאי לדעת כי עלות יחסי הציבור זולה יותר ממסע פרסום ויכולה לשרת אתכם לאורך זמן רב יותר.
6. צרו פעילות קידום מכירות מעניינת, הציעו טעימות, התנסות וחוויה מהשירות אותו אתם מציעים לקהלים חדשים.
7. הגדילו את מעגל ההיכרויות שלכם. בשנים האחרונות נושא הקישורים העסקיים - נטוורקינג צבר תאוצה והפך למנוע צמיחה ממשי לבעלי עסקים. חפשו את קבוצות הנטוורקינג הקרובות למקום מגוריכם. קבוצות רבות העבירו את הפעילות לזום או שהחלו כבר להפגש. חשיפה נוספת לבעלי עסקים נוספים תסייע לכם לקדם את עצמכם ולהגדיל את מספר האנשים שיפנו אליכם. קיימים גם שירותי נטוורקינג דיגיטליים בממשקים אינטרנטיים המספקים שירות דומה הזוכה להצלחה רבה. נצלו את קבוצות הווטסאפ בהם אתם חברים להגדלת מעגל הרישות העסקי, בקשו רשות לפרסם או השתלבו בקבוצה ייעודית.
זכרו כי כל משבר הוא מנוף להצלחה. עליכם להכיר במציאות ולהבין כי ככל שתהפכו לדינמיים יותר, מאמצי חדשנות, מקוריים תוכלו להשיב את העסק בהקדם למסלול להצלחה.
הכותבת היא ליאורה לייבוביץ, יועצת לאסטרטגיה שיווקית ויחסי ציבור.