בשבוע שעבר ציינו את יום זכויות בעלי החיים בכנסת, ונגמרו לי כבר הדמעות. על איזה זכויות אנחנו מדברים? אני 12 שנה פעילה למען בעלי החיים, בערך פי ארבעה מהתקופה ששר החקלאות הנוכחי מחזיק בכיסאו. ואיזה פתרון הוא נותן לחיות? אפס.
רוצה להעביר חתולים למדינות אחרות, לרצוח כלבים בירייה, להרעיל אותם. אלה הפתרונות שהוא מציע. למה משרד החקלאות לא פיזר פתיונות של חיסון הכלבת? במקום לנפח משכורות במשרד החקלאות, אולי תעשה משהו קטן למען בעלי החיים?
בלשון המעטה, אני מאוכזת ממצב בעלי החיים בארץ אחרי שנים של עשייה. מאוכזבת ממצב הכלבים והחתולים בדרום הארץ.
1 צפייה בגלריה
צילום: pexels
צילום: pexels
צילום: pexels
מצד אחד מצטרפים כל יום פעילים חדשים וקמות עמותות חדשות, אבל כמות הכלבים והחתולים חסרי הבית ואלו שעוברים התעללות, גדלה גם היא כל הזמן.
אנחנו הפעילים והעמותות שלא מקבלים תקציבים, בעצם עושים בפועל את העבודה השחורה מול הכאב הבלתי נסבל של בעלי החיים חסרי האונים שמבקשים בעצם שיצילו אותם
הפעילים והעמותות בקריסה. אין תקציבים! הכל מכיסינו. לפחות אנחנו מזיזים את עצמנו. ואתה, שר החקלאות, מה אתה עושה? מחמם את הכיסא. במדינת ישראל בשנת 2018 אפשר להגיד שמי שאמור להגן על הבעלי חיים נכשל בתפקידו. אני מפנה אצבע מאשימה לממשלת ישראל ולשר החקלאות אורי אריאל.
ההתפרצות הנוכחית של מחלת הכלבת זה פשוט בזיון. לצערי זה שם את מדינת ישראל במקומות הראשונים בקרב מדינות עולם שלישי בנושא בעלי החיים. אז לאן מופנה הכסף של משרד החקלאות? לדברים לא ריאליים?
המשרד הודיע שבקרוב ייצא בקמפיין לאימוץ אחראי. אחת הבדיחות הטובות ששמעתי לאחרונה.
יש אפס תקציבים למניעת התרבות כלבים, אפס תקציבים לסיוע, מצב הכלביות בכי רע. רוב הכלביות בארץ הן מקום גרוע אפילו מהרחוב.
כלב שנמצא בפנסיון חודשים על חשבון עמותה או פעילים, העלות שלו עומדת על כ-2,000 שקל לחודש. ומה עם החיסונים? העיקור/סירוס? סל אימוץ הוא 350 שקל למאמצים. למה זה מספיק?
בסרטון שאתם רואים זה חילוץ אחד מתוך למעלה מאלפי חילוצים שלנו, הפעילים. שר החקלאות, האם אי פעם יצאת לחלץ כלב גוסס? האם יצאת באישון הלילה בקור של מעלה אחת בחורף, לחלץ אמא עם 22 גורים בדרום הארץ? האם אכפת לך?
בכל יום יש דיווחים על כלבים גוססים, אמהות עם גורים באמצע הדרך ובאמצע הכביש. זאת המציאות שלנו הפעילים והעמותות. במקום למזער את הסבל, את הכאב, לעקר ולסרס אותם ולהחזיר אותם למקום, אתם מעדיפים להרוג אותם.
בכל פעם שעולה ממשלה חדשה לשלטון, אנחנו מקווים שהיה שיפור בטיפול בבעלי החיים בארץ. אז על איזה זכויות אנחנו מדברים? כמה מאכזב.
עזרו לנו להציל אותם.
לתרומות עבור כלבי הסגר/כלבי הדרום בית ארז רויאל קנין: 086204081,0504011066 - חוב 4,200 שקל.
למרפאה של ד"ר סבינה הובר: 0507668189 ,086878330 - חוב של 8,980 שקל.
חוב בפנסיון: 14 אלף שקל עבור 12 הכלבים שחולצו מהשטח.
אפשר בפייפל: paypal.me/hadaslevdog חשבון בנק 222097, סניף 564, בנק פועלים 12.
כל תרומה מצילה חיים, כל תרומה ולו הקטנה ביותר.
הכותבת היא פעילה למען בעלי חיים ופעילה בהסגר באר שבע. לשאלות בנושא בעלי חיים אתם מוזמנים לשלוח מייל