חושבים שהמידע והתמונות שאתם שומרים בטלפון החכם מוגנים מפני פריצות? תחשבו שוב.
3 צפייה בגלריה
זהירות, האקרים
זהירות, האקרים
זהירות, האקרים
(צילום: shutterstock)
מתברר שהפריצה אל המובייל שלכם הרבה יותר פשוטה ממה שאתם חושבים.
סקרים שנערכו בשנה האחרונה הראו שהישראלים אינם מגינים על הטלפון החכם שלהם כראוי.
הטלפון תופס נתח נכבד מתשומת הלב שלנו: וואטסאפים, יישומים, מיילים ושיחות טלפון מכתיבים את השגרה שלנו, ואנחנו הופכים לתלויים בהם. החשיפה המרובה ליישומים השונים עלולה להיות גם מסוכנת: המכשירים שלנו הם יעד לפגיעת האקרים המעוניינים במידע הנמצא ברשותנו.
הכוונה היא לאותם פרטים אישיים רגישים או נתונים כלכליים שהאקרים יכולים לעשות בהם שימוש לרעה.
קראו גם:
למרבה הצער, ההאקרים משכללים את שיטות הפעולה שלהם ובדרך כלל מקדימים בצעד אחד או שניים את חברות הסלולר המוציאות עדכוני אבטחה.
למרות זאת, רובנו לא עושים מאמצים מינימליים כדי להגן על מכשיר הטלפון הנייד שלנו.
רשלנות, חוסר מודעות או תחושה ש"אין באמת מידע חשוב שיכולים לגנוב לי" הן בדרך כלל הסיבות הנפוצות לכך שהטלפון החכם שלנו מופקר.
3 צפייה בגלריה
נעילת המכשיר תקשה על פריצה למכשיר
נעילת המכשיר תקשה על פריצה למכשיר
נעילת המכשיר תקשה על פריצה
(צילום: shutterstock)
אולי תופתעו לגלות, אבל רוב הפתרונות הקיימים אינם מצריכים יכולת טכנולוגית יוצאת דופן. ואם תחליטו להקדיש כמה דקות ליישם אפילו חלק מהן, תוכלו להגן בצורה טובה יותר על המכשיר שלכם.
מומחי חברת האקריו - המרכז להכשרת והשמת עובדים למקצועות ההיי־טק, המחשוב וטכנולוגיית המידע, מסבירים כיצד תוכלו להגן בכמה צעדים פשוטים על המידע בטלפון החכם שלכם.
עדכנו גרסה
עדכנו גרסה בקביעות. פעמים רבות עדכוני הגרסה קשורים למערכת האבטחה של מכשיר הטלפון. לכן אם קיבלתם התראה לעדכן גרסה, כדאי לאפשר את העדכונים.
ככל שתדחו את העדכונים זמן רב יותר, יגדל הסיכון שהמכשיר שלכם ייחשף לפריצות שיכולתם להימנע מהן.
יישומים תחת מתקפה
סיכון דומה קיים גם ביישומים המותקנים במכשיר. גם הם, בדומה למערכת ההפעלה, עלולים לשמש יעד למתקפה של האקרים המנצלים פרצות אבטחה. לכן מומלץ לאפשר את העדכונים שהיישום מציע לכם ולהקטין את הסיכון לפגיעה.
תכירו: המתחזים
אל תמסרו פרטים רגישים. לא פעם האקרים מצליחים לפגוע במכשיר שלכם באמצעות התחזות למוסדות מוכרים כמו בנקים, חברות ביטוח ואתרי סחר באמצעות שליחת הודעות בוואטסאפ, מייל או סמס.
מטרתה של ההתחזות היא לקבל גישה אל המכשיר ולפגוע בכם באמצעות המידע הקיים במכשיר. זכרו שלא סביר שבנקים או ארגונים אחרים ישלחו מיוזמתם בקשה להזין פרטים חסויים. זה הזמן לגלות חשדנות ולא למסור מידע כזה.
3 צפייה בגלריה
רוב הפתרונות הקיימים אינם מצריכים יכולת טכנולוגית יוצאת דופן
רוב הפתרונות הקיימים אינם מצריכים יכולת טכנולוגית יוצאת דופן
רוב הפתרונות הקיימים אינם מצריכים יכולת טכנולוגית יוצאת דופן
(צילום: shutterstock)
קוד נעילה
השתמשו במנגנוני נעילה. לדברי המומחים, כל טלפון חכם מציע כיום אפשרויות נעילה: קוד ספרתי פשוט, נעילה באמצעות תבנית, סורקי טביעות אצבע ואפילו סורקי פנים.
אם חלילה הטלפון שלכם ייגנב או יגיע לידיים הלא נכונות, שיטות נעילה אלה יקשו מאוד את הפריצה שלו. למרות זאת, חשוב לזכור שגם שיטות הנעילה הכי מתקדמות אינן מושלמות. ואולם בכל מקרה עדיף שתנעלו את המכשיר על פני האפשרות להשאיר אותו פרוץ.
אנטי וירוס
התקינו אנטי וירוס. התקנה של אנטי וירוס תיתן למכשיר שלכם עוד שכבה של הגנה מפני יישומים זדוניים, וירוסים או קישורים חשודים. בחנויות היישומים תוכלו למצוא הרבה מאוד אנטי וירוסים איכותיים בחינם.
באופן רשמי בהחלט
התקינו יישומים רק מחנויות רשמיות. הורידו יישומים רק מחנויות היישומים הרשמיות (Google Play או App Store). זכרו שיישומים זדוניים יכולים להכיל וירוסים, תוכנות ריגול ותולעים. חשוב לדעת שגם בחנויות רשמיות יש המון יישומים זדוניים, לכן כדאי לבדוק תמיד אילו הרשאות היישום שאתם מתקינים מבקש. כך תשמרו על הפרטיות שלכם.
אם יישום דורש הרשאות עודפות, עדיף שלא להוריד אותו כלל. חפשו יישום דומה שעושה את אותה פעולה, אבל אינו דורש את כל אותן הרשאות.
בנוסף, מומלץ מפעם לפעם לעבור על ההרשאות של יישומים שהורדתם בעבר כדי לבדוק שהם לא עברו עדכון העלול לסכן את הפרטיות שלכם.