רוני אף פעם לא התחתן למרות שהוא יצא עם הרבה נשים אבל כנראה שיש אנשים שלא בנויים לזוגיות. תמיד רוני אומר שאם היה טוב להתחתן גם אלוהים היה מוצא כלה.
3 צפייה בגלריה
יוסי משה
יוסי משה
יוסי משה
(צילום: יואב דודקביץ)
יום אחד הוא התקשר אליי והזמין אותי לארוחת צהריים. "הכנתי מרק שעועית שבחיים שלך לא טעמת כזה", הוא אמר. "אתה חייב לבוא לאכול".
"רוני, אני מת מרעב, לא נראה לי שמרק ישביע אותי", אמרתי, אבל רוני התעקש. בסוף השתכנעתי. כשהגעתי אליו הוא הגיש לי צלחת מלאה. האמת, טעם גן עדן. בלעתי הכל. "אלוהים יברך אותך", אמרתי לו, "בחיים לא אכלתי כזה מרק שעועית טוב".
רוני מילא לי שוב את הצלחת, ואחרי שסיימתי גם אותה אמרתי לו שאני חייב לחזור לעבודה, לא עשיתי כלום היום מבחינת כספית במונית.
3 צפייה בגלריה
מעכשיו מרק שעועית - רק בשבת
מעכשיו מרק שעועית - רק בשבת
מרק שעועית, טעם גן עדן
(צילום פרטי)
יצאתי משם עם תחושה מוזרה בבטן, אבל לפני שהספקתי להבין מי נגד מי, נכנסה למונית אישה מדוגמת, של הביוקר, וביקשה לנסוע ללשכת עורכי הדין.
התחלתי לנסוע וכאבי הבטן התחזקו. התחלתי לשחק בתחנות הרדיו, ולרגע שכחתי שיש לי נוסעת. ואז קרה מה שקרה. מיהרתי להתנצל ופתחתי את החלונות. כשהגענו אל היעד ביקשתי שוב סליחה, והיא שילמה וטרקה את הדלת בכעס. אבל אני רק בנאדם, ותקלות קורות.
אחרי חודש בערך קיבלתי מכתב ממשרד התחבורה: דיון על תלונה שהוגשה נגדי. נא להגיע ביום רביעי בשעה 11.30. שקשקתי. מה קרה? למה הם קוראים לי? מה עשיתי? זה בטוח משהו לא טוב.
ביום רביעי התייצבתי. קיוויתי שנפלה פה טעות, מצד שני ממש פחדתי: לא יכול להיות שסתם מזמנים נהג מונית לבירור.
ישבתי בעצבנות וחיכיתי לתורי. נהג מונית שנכנס לפניי נשמע מאחורי הדלת מתחנן על נפשו. לא ידעתי במה מדובר, למה הוא צריך כל כך להתחנן? מעניין מה הוא עשה. אחרי רבע שעה הוא יצא עם פנים נפולות ומלמל לעצמו דברים.
3 צפייה בגלריה
התחלתי לשחק בתחנות הרדיו, ולרגע שכחתי שיש לי נוסעת
התחלתי לשחק בתחנות הרדיו, ולרגע שכחתי שיש לי נוסעת
התחלתי לשחק בתחנות הרדיו, ולרגע שכחתי שיש לי נוסעת
(צילום: יואב דודקביץ)
"יוסי משה, נא להיכנס", אמרה לי הגברת. נכנסתי. בחדר ישבו שלוש נשים והתחילו להתלחש. ואז הן הסבירו לי שנרשמה במונית בעיית גזים. קודם כל נרגעתי. תמיד עברתי טסט ומעולם לא נכשלתי בבדיקת גזים. מיד אמרתי להן שזאת טעות.
"לא גזים כאלה", אמרה הגברת בהבעה נבוכה. "בחורה שנסעה איתך למבחן בלשכת עורכי הדין טוענת שמה שקרה בנסיעה גרם לה לסחרחורת ובשל כך היא נכשלה בבחינה".
הייתי קצת המום אבל החלטתי לספר להן הכל. איך רוני התקשר ושכנע אותי לאכול מרק שעועית ואיך חטפתי כאב בטן ואיך קרה מה שקרה ואיך התנצלתי מעומק ליבי.
פתאום שלושתן פרצו בצחוק. "זאת הפעם הראשונה שאנחנו נתקלות במקרה כזה", הן אמרו. "נחשוב על זה ותקבל מכתב הביתה".
לאחר זמן מה המכתב הגיע. הסקתי ממנו שאחרי מרק שעועית עדיף לי להימנע מנסיעה במונית.
ומאז, כמו בשיר "פסוליה זה יום מבורך", אני עם פסוליה באמצע השבוע גמרתי. רק בשבת.