ענבל ליבני (39) היא דמות ייחודית מאוד בנוף המתכננים הפיננסיים בישראל, מתוך 205 קולגות בארץ המחזיקים בהסמכה הבינלאומית לתכנון פיננסי CFP רק 40 מהן נשים, כשפחות מעשר מהן מתחת לגיל 40. היא אמנם צנועה, אך יש לה הספקים שמעידים על הצלחתה הרבה בתחום. היא דור חמישי בכפר תבור ונשואה לצלי, בעל קייטרינג, בן מושב רם-און ואמא לשלושה.
2 צפייה בגלריה
ענבל ליבני
ענבל ליבני
ענבל ליבני
(צילום: אינגה אבשלום // סטיילינג: לורה פלדמן // בגדים: בוטיק מירי'ס)
לתחום התכנון הפיננסי ותכנון הפרישה הגיעה לאחר קריירה בשוק ההון, ואפשר לומר שכבר בילדות היה ברור שזה יהיה הכיוון שלה בחיים. “כשהייתי בת שבע ההורים שלי התגרשו, וכל השנים אמא שלי הסבירה לי ודיברה איתי על כסף – איך להתנהל נכון, ביעילות, ותמיד לשמור שקל לבן ליום שחור, אמא שלי זיכרונה לברכה היא ההשראה שלי”, מספרת ליבני.
“התחלתי את הקריירה בשוק ההון, בבית ההשקעות ibi, שם הוצאתי רישיון ניהול תיק השקעות. אחרי הלידה השנייה רציתי חופש גדול אבל הוא היה קצר, והתחלתי לעבוד אצל סוכן ביטוח בעפולה, שם למדתי הכול וגם רכשתי רישיון סוכנת ביטוח”, מספרת ליבני. לקראת הלידה השלישית, מצאה עצמה כל הזמן עוזרת לאנשים מחוץ לעבודתה כשכירה, “עד שהחלטתי בחודש מאי 2015 להקים עסק עצמאי ובו אני עוזרת לאנשים לדעת מבחינה אובייקטיבית על איזה ביטוחים הם משלמים, איזה ביטוחים יש להם, ובהמשך עשיתי הכשרה שנקראת תכנון פיננסי CFP, וכיום אני מתכננת פיננסית ומתכננת פרישה”.

ליבני מספרת שהיא אוהבת לעזור לאנשים בעולם אפור של פנסיה, ביטוח והשקעות, “זה עולם בירוקרטי, רגולטורי, עם המון ניואנסים קטנים, שגורם לאנשים למסך שחור מהר מאוד, ואני מצליחה להסביר בעברית פשוטה את הנושא ולעזור בהבנה וביישום של ההליך המורכב הזה”

ליבני מספרת שהיא אוהבת לעזור לאנשים בעולם אפור של פנסיה, ביטוח והשקעות, “זה עולם בירוקרטי, רגולטורי, עם המון ניואנסים קטנים, שגורם לאנשים למסך שחור מהר מאוד, ואני מצליחה להסביר בעברית פשוטה את הנושא ולעזור בהבנה וביישום של ההליך המורכב הזה”. בפגישה הדבר שחשוב לה הוא לתת ערך והרבה מידע המתאים באופן אישי לכל לקוח, תוך מתן הערות והמלצות המתאימות בדיוק לתא המשפחתי, כדי להגיע למקום המתאים והטוב יותר עבורם.
2 צפייה בגלריה
ענבל ליבני
ענבל ליבני
ענבל ליבני
(צילום: אינגה אבשלום // סטיילינג: לורה פלדמן // בגדים: בוטיק מירי'ס)
ליבני משקיעה את כל זמנה בעסק שבנתה במו ידיה, “העסק מעולה והילדים רואים את אמא שלהם הרבה, קצת חסר לי לדבר עם חברות יותר, ואני מאמינה שזו תקופה שתחלוף”. היא מאוד טוטאלית ומסורה ללקוחותיה, והדבר החשוב לה ביותר הוא לתת ערך מקצועי לעבודתה, לפני שהיא גובה כסף על עבודתה ומקבלת עליה מחמאות, “זה חשוב לי יותר מהכול, לתת ערך מוסף בכל פגישה ולכל לקוח”.
“אני חושבת שהמקצוע מעניק הרבה למי שאוהב לתת לגלגלי המוח שלו לעבוד נון סטופ. כל לקוח הוא כמו סודוקו, כשאני מתחילה אני חייבת לנצח את המשחק”.
לכבוד יום האישה היא אומרת לנשים באשר הן: “לא לוותר על עצמך, לקפוץ למים גם אם הם קרים, כי תחושת ההצלחה היא התרגשות שנותנת הרבה כוח וסיפוק. הדוגמה שאני נותנת לנשים אחרות היא שלמידה, מוטיבציה והתמדה מובילים להצלחה”.
דוא”ל: inbal@il-cfp.com
טלפון – 054-8313532