איתן טייב, לשעבר שחקן ומאמן הפועל בית שאן ומי שנחשב לאחד האנשים המזוהים ביותר עם העיר, הודיע לאחרונה כי הוא שוקל להתמודד על ראשות העיר בבחירות הקרובות.
1 צפייה בגלריה
איתן טייב
איתן טייב
איתן טייב
(צילום: פרטי)
ל'מיינט העמק' הוא אומר כי אם ייבחר ידאג לקדם את קבוצת הכדורגל הפועל בית שאן שמדשדשת היום בליגה ב' ויפעל להעלות אותה לליגה הלאומית. "אני בטוח ביכולותיי להרים את הקבוצה הזו לליגה הלאומית. זה המקום הכי טבעי וראוי לה. זה הכי חשוב מבחינתי כי הציבור בבית שאן מאוד אוהב כדורגל. כמובן שאין להזניח את הדברים האחרים, אבל הכדורגל בבית שאן הוא דבר שאנשים צמאים לחזרה שלו וזה יקרה".
לטייב יש משנה סדורה איך בדיוק הוא מתכוון לעשות את זה. "צריך לעשות הכל כדי לגייס לקבוצה הזו ספונסר כמו בימים הגדולים. כואב לי לשמוע על המון ילדים ושחקני בית מקומיים שנוסעים מחוץ לעיר. פעם הפועל בית שאן היתה ספינת הדגל של כל הכדורגל הצפוני והיום המון שחקנים צעירים שלנו מפוזרים בקבוצות בנצרת, עפולה וטבריה, מה שלא היה בתקופה שלנו כשכל השחקנים האמינו במערכת".
עד כמה צובט לך שטבריה השיגו ספונסר לקבוצה ונלחמים על עלייה ובית שאן נשארה באותו המקום?
"זה מאוד כואב לי. אני זוכר שכל האזור אהד את קבוצת הכדורגל של הפועל בית שאן, היו לנו אוהדים מכל הצפון וכואב לי וגם לכל התושבים לשמוע שהיום המון קבוצות כדורגל באזור פתחו פער ממנה. צריך לעשות הכל כדי שהקבוצה תחזור לימי הזוהר שלה".
איך לדעתך אפשר להביא תקציבים לעיר?
"צריך לדעת לגייס תקציבים ולהשתמש בהם נכון כדי לקחת את העיר הזו ולמנף אותה. הגיע הזמן שהעיר הזו תתרומם כמו הרבה ערים באזור בנושא הכדורגל, בפיתוח שלה ובכל התחומים. צריכים לקחת את בית שאן ולהרים אותה. כל אחד ששוקל להתמודד יוצא בסיסמאות, אבל אני חושב שהדבר הטוב ביותר הוא לשמוע את הציבור מה הכי מפריע לו ומה הוא רוצה".
מתי אתה מתכוון להכריז רשמית שאתה מתמודד?
"יש עוד הרבה זמן וכשיבוא העיתוי הנכון אני אכריז על ההתמודדות. יש איתי המון חברים וצעירים שחושבים אחרת וחושבים על שינוי אבל יש עוד כמעט שנתיים לבחירות וצריך זמן לחשוב ולעשות את זה כמו שצריך".
אילו תגובות אתה מקבל ברחוב מאז ששמעו שאתה מתמודד?
"התגובות מאוד חיוביות. נולדתי בעיר הזו והגעתי לגדולות בכדורגל בזכותה. גם כשהגעתי לטופ של הכדורגל הישראלי במכבי חיפה ביטלתי חוזה ענק כדי לחזור לעיר שלנו. גדלתי בדור של ההקרבה והאהבה לעיר. הכי חשוב לי שתהיה בעיר שלנו הרבה אהבה ודמוקרטיה נקייה, לא להשמצות וגידופים. גם הציבור מאס בזה. ב-30 השנים האחרונות היו פה מערכות בחירות שאחריהן היה שסע גדול ומתח. זה צריך להיעלם מהעיר שלנו, אנחנו צריכים רק אהבת חינם. אני רוצה לבוא רק מתוך אהבה ונתינה, עם מוטיבציה ותעוזה לעשות דברים טובים למען העיר".