אי אפשר להתעלם מהאנרגיות שלה, היא חכמה, חדה וורבלית ומהווה השראה ומודל לאישה צעירה וכריזמטית שתעשה הכל, אבל הכל כדי להשיג את מטרותיה.
2 צפייה בגלריה
עו"ד הדס קרמניצר
עו"ד הדס קרמניצר
עו"ד הדס קרמניצר
(צילום: ענת קזולה // סטיילינג: לורה פלדמן // בגדים: בוטיק מיכל זכאי, אסף פלג, Studio 35 - private collection)
את לימודי המשפטים סיימה עו"ד הדס קרמניצר בהצטיינות כבר בגיל 23, כאשר בגיל 24 היא עורכת דין מן המניין. בתום הלימודים, הגשימה חלום והתמחתה בבית משפט לנוער. "ההתמחות בבית משפט לנוער הייתה אתגר אמיתי, הייתי צעירה כל כך ומתוך המסגרת התמימה והחממה של המושב פתאום נחשפתי לתיקי נזקקות קשים מקרים שהמוח לא הצליח לעבד והלב פשוט לא האמין. עם הזמן התחסנתי וכיום אני ערוכה לכל תרחיש, גם לאלה שלא נתפסים בשכל הישר", היא מספרת על תחילת דרכה.
2 צפייה בגלריה
עו"ד הדס קרמניצר
עו"ד הדס קרמניצר
עו"ד הדס קרמניצר
(צילום: ענת קזולה // סטיילינג: לורה פלדמן // בגדים: בוטיק מיכל זכאי, אסף פלג, Studio 35 - private collection)
לאחר שנות עבודה במשרד מוביל פתחה משרד בוטיק עצמאי שעומד בפני הרחבה בימים אלו. המשרד עוסק בעיקר בתחום דיני המשפחה על כל גווניו, "תחום דיני המשפחה הוא התחום המועדף עליי למרות שבמסגרת הלימודים התמחיתי דווקא בתחום המשפט הפלילי שמאד סיקרן אותי", היא מספרת שלעורך דין לענייני משפחה יש ערך מוסף הרבה מעבר להיותו בעל מקצוע, ושעליו לראות את תפקידו כשליחות גם ברמה המקצועית וגם ברמה האישית, כשהאתגר הוא להשתדל לא לפגוע במרקם העדין של המשפחה. "לרוב, אנשים מגיעים לתהליך כשהם בקושי רגשי עצום, ואחד התפקידים שלי הוא לאסוף יחד עם הלקוח את פיסות חייו ולאפשר לו לעמוד על הרגליים", מספרת הדס ומוסיפה שלכל משפחה יש את המורכבות והדינמיקה שלה: "אתה מגלה עולם שלם בתוך תיק. כל משפחה והמורכבות שלה והדינמיקה שלה, ומה שמייחד את התחום ולמעשה את סגנון העבודה שלי הוא היכולת להיות יצירתית, לתפור לכל לקוח חליפה לפי מידה לנסות תמיד להיות חלוץ בתחום. הדבר החשוב ביותר בתיק הוא בניית אסטרטגיה ולשאול באמת את הלקוח מה אתה רוצה ולאן פנינו מועדות, כי ביציאה לדרך ללא תכנית וללא מטרה עלולים ללכת לאיבוד".

פייטרית עם נשמה

אצל הדס כל לקוח הוא עולם ומלואו, "הלקוחות שלי יודעים שאני זמינה להם תמיד, החל מרגע קבלת התיק ועד למתן פסק הדין או חתימה על הסכם. אני מייעצת באובייקטיביות ופועלת בנחישות וכשאני מחליטה – דבר אינו עומד בדרכי, רק המטרה. מצד אחד צריכה לדאוג נטו ללקוח שלי ולאפשר לו להרגיש בטוח ומוביל ומצד שני לא להרוס לו את החיים. בנושא הרגיש של דיני המשפחה צריך לצעוד בעדינות, צעד אחר צעד, ולדאוג שלא הורסים בדרך את היחסים שאתה אמור להמשיך לנהל עם גרושתך או ילדיך או עם בני משפחה אחרים. אחרי הכול, ניצחון בתיק משפחה נמדד בכמה שפחות נזק עשית בדרך וכמה הלקוח שלך יכול להמשיך לחיות את חייו בנחת".

"בבית המשפט הלקוח הופך לבשר ודם הסיפור קורם עור וגידים ולא רק עוד תיק, שם יש לי אפשרות לעמוד מול שופט ולשכנע אותו בטענות שלי"

בבית המשפט הלקוח הופך לבשר ודם הסיפור קורם עור וגידים ולא רק עוד תיק, "שם יש לי אפשרות לעמוד מול שופט ולשכנע אותו בטענות שלי", היא אומרת. לכבוד יום האישה הבינלאומי, היא רוצה להעביר מסר לנשים: "נשים מאז ומתמיד היו מנהיגות, היכולת של אישה להנהיג תיק משפחה היא מופלאה שבעתיים שכן מלבד בינה יתרה יש לנשים יכולת לנהל תיק עם רגישות כה גבוהה בחכמה ולהתנהל בתוך המורכבות הרגשית בצורה מאוזנת ומושכלת. יחד עם זאת, לא נתעלם מקושי שחוות נשים בעיקר אימהות צעירות אשר מתחילות את דרכן המקצועית ומתקשות מאד לחלק את הזמן בין הבית לבין הקריירה, הדבר אכן לא פשוט לכולנו אולי גם כי יש לנו תמיד רגשות אשם שאם אנחנו נשארות אחרי 16:00 בעבודה אנחנו לא אימהות טובות. חשוב לזכור, להצליח זה קשה, לא להצליח זה יותר קשה – הכול עניין של מינון, לא תמיד קל – אך בהחלט אפשרי".
כתובת: רח' הנשיא ויצמן 18
בית נויה פארג' קומה ב', עפולה
טלפון: 04-6400333, פקס: 04-6400022
נייד:050-6657968