"לסמן מטרות ולעבוד קשה"

רינת זונשין, מנכ"לית המועצה האזורית עמק יזרעאל
מי אני: בת 48, תושבת קיבוץ העוגן. בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות מהמרכז האקדמי רופין ותואר שני במינהל חינוך מאוניברסיטת תל אביב. ניהלתי במשך 12 שנים את בית הספר לכלכלה ומינהל עסקים במרכז האקדמי רופין ובמשך 7 שנים כיהנתי כמנכ"לית המועצה האזורית עמק חפר. כיום, מנכ"לית המועצה האזורית עמק יזרעאל.
3 צפייה בגלריה
רינת זונשין
רינת זונשין
רינת זונשין
(צילום: דוברות המועצה)
אתגר משבר הקורונה: "הקורונה הציבה בפנינו לא מעט אתגרים ועובדי המועצה האזורית עמק יזרעאל עמדו בהם בצורה מקצועית תוך ביצוע שינויים רבים תוך כדי תנועה. יחד, למדנו מהר את הדברים והצלחנו להתאים את רמת השירותים לתושבים תוך מתן מענים לצרכים שעלו מהשטח. זה חייב אותי כל הזמן לחדד ולדייק את עצמי מחדש, לנסות להבין מה נכון לעשות עכשיו, בנקודת הזמן הנוכחית, שלא היה דומה לפעולות שעשינו קודם לכן".
הדרך לקריירה מוצלחת: "לסמן מטרה, לכוון את עצמך אליה ולעבוד קשה. נשים עובדות יותר קשה מגברים בהקשר הזה. אני הגעתי למקומות שהגעתי בזכות עבודה קשה. כאם לארבע בנות, הקריירה גם גובה מחיר לעיתים, אני פחות בבית ועובדת שעות רבות אבל אני מחנכת את הבנות שלי ונותנת להן דוגמה אישית, שאין דבר שהן לא מסוגלות לעשות. אפשר לעשות את השילובים ולמצוא את התמהיל הנכון".

"להאמין בעצמך ובדרכך"

לאה זית, מנהלת בית האמנויות בעמק יזרעאל
מי אני: בת 50, תושבת קריית טבעון. בעלת תואר שני בחינוך ומורה למוזיקה במסגרות שונות. ניהלתי את מרכז המוזיקה במועצה האזורית מטה אשר ואת פרויקט 'בית ספר מנגן' בעמק יזרעאל. כיום, מנהלת בית האמנויות בעמק יזרעאל.
3 צפייה בגלריה
לאה זית
לאה זית
לאה זית
(צילום: דוברות המועצה)
אתגר משבר הקורונה: "בתחילת תקופת הקורונה אי הוודאות הייתה מאוד גדולה. בזמן הסגר הראשון היינו סגורים, חזרנו לפעילות בחודש מאי ומאז אנחנו בפעילות כל הזמן, פשוט העברנו את מרכז הפעילות ל'זום'. אנחנו נמצאים כבר שמונה חודשים בתוך איזושהי מציאות של סגרים; כשיש סגר אנחנו מעבירים את החומר הלימודי בזום ובתקופה שאין סגר אנחנו לומדים את המתווים החדשים ומחזירים את הפעילות. כרגע יש פחות אי ודאות, עכשיו אנחנו מסתכלים קדימה ומנסים להפיק את המיטב מהמצב הקיים, לצפות ולתכנן את הצעד הבא".

הדרך קריירה מוצלחת: "ללכת כנגד כל הסיכויים"

אור-לי להב, מנהלת בית הספר היסודי שגיא בקיבוץ שריד
מי אני: בת 54, תושבת מושב נהלל. בעלת תואר שני במינהל וארגון מערכות חינוך. מורה ומחנכת, בעבר בבית הספר 'כלנית' בכרמיאל ומחנכת וסגנית בבית הספר 'רעים' בשמשית וכיום, מנהלת בית הספר היסודי 'שגיא' בשריד.
3 צפייה בגלריה
אור-לי להב
אור-לי להב
אור-לי להב
(צילום: דוברות המועצה)
אתגר משבר הקורונה: "הדבר הכי חשוב בתקופה הזו הוא אופטימיות. לגלות יצירתיות ולשמור על האושר של הצוות החינוכי, המורות והתלמידים. נדרשנו בתקופה הזו בעיקר לגלות חוסן, לשמור על החזון ועל הערכים שאנחנו מאמינים בהם כל הזמן ולהתאים אותם לתקופה. כל זה לא היה קורה ללא המשפחה המדהימה שלי שתומכת ונמצאת שם עבורי ובלעדי הנשים המדהימות שמקיפות אותי – הצוות של בית הספר, במועצה והמפקחת שלי. אישה צריכה סביבה קבוצת נשים חזקה וכך היא מצליחה".
הדרך לקריירה מוצלחת: "טיפ ראשון - לעבוד במה שאת אוהבת, מחוברת אליו ומאמינה בו. אני עובדת בחינוך כי אני אוהבת את העבודה הזו ואת הילדים ובאה עם הנשמה. טיפ שני - לא לפחד ולא לוותר על החלומות שלך אף פעם, לעוף איתם וללכת כנגד כל הסיכויים".