"אני ובעלי לשעבר", מספרת דליה סגל (63), "אנשי הרצליה במקור. לאחר שנישאנו קבלנו הזמנה מהדודים לבוא לעפולה כדי לעבוד בחנות האופטיקה שלהם, 'אופטיקה טנסנו', שהיתה אז מאד ידועה בעמק יזרעאל. נענינו להזמנה מבלי שהיה לנו בכלל ניסיון קודם בתחום. בדיוק אז השתחררתי מהצבא והדודים הציעו לנו כזוג צעיר לבוא ולהיכנס איתם לעסק. תוך כדי העבודה רכשנו את הניסיון, יצאתי ללימודים בתחום האופטיקה בבית ספר לאופטיקה בתל-אביב והוסמכתי כאופטיקאית".
3 צפייה בגלריה
דליה סגל
דליה סגל
דליה סגל
(צילום: פרטי)
לאחר מספר שנים בעסק של הדודים החליטו דליה סגל ובעלה דאז לפתוח עסק עצמאי משלהם. מאוחר יותר הם התגרשו וכל אחד פנה לדרכו, והיא פתחה עסק עצמאי משלה תחת השם "אופטיקה דליה", המלווה אותה עד היום.
החלטה די נועזת ויוצאת דופן להחליט על הקמת עסק עצמאי. לא היו התלבטויות?
"קבלתי תגובות מדהימות לצעד הזה של הקמת עסק עצמאי. גם בני משפחה, גם לקוחות שלי וגם חברים תמכו בי ופרגנו על ההחלטה הזו. לא היה כל חשש כשהחלטתי על הצעד הזה. אני אופטימית מטבעי ותמיד רואה קדימה. אני עם אצבע על הדופק, גאה בעצמי ובצוות שלי הכולל אופטומטריסטית מקצועית ונהדרת ואותי כאופטיקאית".
מה מייחד את העסק שלך?
"אני מאושרת שאני יכולה להביא חידושים, מקצועיות, אופנה וחדשנות לאנשי העמק והסביבה. אנחנו נותנים ללקוחות שלנו הרגשה של משפחה. האנשים שבאים אליי לעסק, זוכים לא רק לבדיקת עיניים או לקבל אצלי משקפיים, אלא גם זוכים לכיבוד של קפה ומאפים שונים. הם זוכים ליחס אישי ומשפחתי. אני בוחרת את המסגרות של משקפיים שיהיו עם אחריות, שיהיו אופנתיות ושגם יתאימו למבנה פניו של הלקוח ולאופי העבודה שלו".
מה הקשר בין מסגרת של משקפיים לאופי עבודתו של הלקוח?
"תתפלא, אבל יש קשר. כך, למשל, אני לא אתאים למי שעובד כנהג מסגרת דקה למשקפיו. זה לא מתאים לאופי העבודה שלו. זה לא רק עניין של אופטיקה. יש פה גם עניין של פסיכולוגיה מאחורי זה".
3 צפייה בגלריה
דליה סגל
דליה סגל
דליה סגל
(צילום: פרטי)
כאשר דליה סגל מתבקשת לשלוף עבורנו איזה סיפור יוצא דופן שנצרב בזיכרונה מעשרות שנות פעילותה כאופטיקאית. היא נזכרת באותה לקוחה שקבלה מרשם מאד מיוחד לצורך התקנת מסגרת למשקפיה בעלות עדשה במידה של +13.50 "בחרנו לה מסגרת", מספרת דליה, "שמתאימה למרשם המשקפיים שלה, שגם תתאים למבנה הפנים שלה וכשהיא יצאה מהחנות לא היתה מאושרת ממנה נוכח התוצאה, כאשר העדשה שהותקנה לה במשקפיים יצאה דקה יותר ממה שאותה לקוחה שיערה קודם לכן".
3 צפייה בגלריה
יוסף ומטילדה טנסנו ז"ל  "בזכותם אני באופטיקה"
יוסף ומטילדה טנסנו ז"ל  "בזכותם אני באופטיקה"
יוסף ומטילדה טנסנו ז"ל "בזכותם אני באופטיקה"
(צילום: פרטי)
זו לא הלקוחה היחידה שדליה סגל נזכרה בה השבוע. היא יודעת לספר גם על אותה לקוחה שבחרה לה משקפיים ולאחר שהגיעה לחנות האופטיקה כדי לקבלם, היא התחרטה על הזמנתה לאחר שמסגרת המשקפיים לא היתה לטעמה. "הרגענו אותה", מספרת דליה, "ובחרנו לה זוג משקפיים חדש. בכלל, יש לנו לא מעט מקרים שלקוחות שלנו מספרים לנו את כל ההיסטוריה הרפואית שלהם שקשורה בראייתם. לאחר בדיקה שלנו, אנחנו שולחים אותם לטיפול רפואי בהתאם לבעיית הראייה שלהם. זה בעצם, הערך המוסף שלנו. אנחנו מרגישים כאילו אנחנו העיניים של המדינה".
ואם בייחודיות פעילותה עסקינן? הרי שבתקופת הקורונה אמנם העסק שלה היה פתוח כרגיל, אבל בשונה מזמנים רגילים היא היתה מספקת בעצמה את המשקפיים המוכנים ישירות לבית הלקוח מבלי להטריח את הלקוח להגיע לחנות האופטיקה שלה. היא מציינת, " אני ראיתי זאת כמצווה יותר מאשר שירות עסקי".
דליה סגל היא גם, ככל הנראה, האופטיקאית היחידה במחוזותינו שמחזיקה ברכבה ערכה של עזרה ראשונה לשעת חירום בכל הקשור לתחום האופטיקה. "לפעמים, אני נתקלת ברחוב באדם ממושקף שמנקה את משקפיו באמצעות החולצה שלו או הסוודר שלו. אני מיד שולפת מהתיק שלי מטלית ונותנת לו כדי שינקה באמצעותה את משקפיו ולא ישרוט את העדשות. זה כואב לי שאני רואה דבר כזה. אני רואה את עצמי כסוג של יחידת חילוץ לטובת מרכיבי המשקפיים ולשיפור ראייתם".

טיפים

מומלץ וחשוב לבצע בדיקת ראייה אחת לשנה.
חשוב במיוחד לכל משתמשי המחשבים למינהם לפעול לפי חוק 20-20-20, מדי 20 דקות להסיט את המבט מהמחשב על משהו שרחוק ממך ב-feet 20 למשך 20 שניות, זה מקל על היובש בעיניים ומחדש את משטח הדמעות בקרנית.
לנקות את המשקפיים עם מים וסבון, לנגב עם טישו עדין ולהבריק עם מטלית המשקפיים.
אופטיקה דליה. רחוב משה שרת 3, עפולה (ליד הדואר המרכזי).
טלפון: 04-6521776.
טלפון נייד (דליה סגל) 052-8063636.
דף פייסבוק – אופטיקה דליה.